رئیس زاده، سیدعلی
هندسه ساحت های تربیتی بر اساس رویکرد انسان شناسانه فلسفه اسلامی به نفس [دوره 17، شماره دوم، 1404، صفحات ]
رئیسی، محسن
رازقی، علیرضا
بررسی تحلیلی مبانی اسلامی نوعدوستی بهعنوان یک هدف تربیتی [دوره 8، شماره اول، 1395، صفحات 5 - 24]
رجبی، سوران
ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامهی جذب به نماز در دانش آموزان [دوره 4، شماره اول، 1391، صفحات 125 - 140]
رجبی، طاهره
تأملی بر جهاد و موقعیت های تربیتی آن از منظر قرآن [دوره 7، شماره دوم، 1394، صفحات 119 - 137]
رحمانی، اشکان
گذر از «تربیت» به «آموزش»؛ مقایسه آداب تربیت هنرمندان در جوامع سنتی با جوامع امروزی (با تأکید بر آموزش دانشگاهی) [دوره 12، شماره اول، 1399، صفحات 87 - 102]
رحمانی، عذرا
جایگاه مؤلفههای آداب و مهارتهای زندگی اسلامی (طرح کرامت) در کتابهای درسی دورهی ابتدایی [دوره 13، شماره اول، 1400، صفحات 105 - 123]
رحیم پور ازغدی، طاهره
مقایسه مبانی تربیت عفیفانه در مسیحیت با اسلام [دوره 11، شماره اول، 1398، صفحات 103 - 116]
رحیمی، عبداله
بررسی عناصر اصلی در آموزش رسمی قرآن کریم دورهی ابتدایی و وضعیت فعلی آن در ایران بر اساس اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت و نظرات کارشناسان ارشد و معلمان نمونه [دوره 11، شماره دوم، 1398، صفحات 51 - 64]
رحیمی، حمید
بررسی دیدگاه دانشجویان دربارهی موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان [دوره 5، شماره اول، 1392، صفحات 89 - 108]
رزاقی، هادی
«دخالت مربی در اختیار و اراده متربی» و مسئلهی «استقلال تربیتی» [دوره 10، شماره دوم، 1397، صفحات 5 - 20]
معنا و حدود «استقلال» به مثابهی هدف در تربیت دینی (بررسی تطبیقی) [دوره 8، شماره دوم، 1395، صفحات 5 - 28]
رستمی، محمد حسن
مقایسه رویکرد دلمشغولی و آموزههای اخلاقی قرآن؛ بهکارگیری روش تأیید در تربیت اخلاقی [دوره 11، شماره اول، 1398، صفحات 63 - 84]
رستگار، مریم
تأثیر و نقش قوامیت مرد در خانواده بر تربیت فرزند؛ با رویکرد روانشناسی مثبت [دوره 13، شماره دوم، 1400، صفحات 57 - 80]
رسولی، رحیمه
تربیت ولایی؛ اصلی ترین مبنای تربیت دینی [دوره 2، شماره اول، 1389، صفحات 7 - 45]
رضائی، مهدی
بررسی تأثیر شیوهی آموزش ارزشهای دینی بر درونی سازی ارزش عفاف مبتنی بر دیدگاه «تربیتمنش و شخصیت» توماس لیکنا [دوره 4، شماره اول، 1391، صفحات 101 - 124]
واکاوی اهداف تعلیم و تربیت نفس در اندیشه روان شناختی فلسفی ملاصدرا [دوره 8، شماره اول، 1395، صفحات 25 - 48]
رضاپور میرصالح، یاسر
اثربخشی آموزه های مبتنی بر ارزششناسی اسلامی در افزایش رضایت زناشویی زنان متأهل [دوره 5، شماره دوم، 1392، صفحات 71 - 82]
رضایی، صادق
ارائه الگوی پرورش تفکر کودک بر مبنای معرفتشناسی اسلامی در برنامه آموزش فلسفه برای کودکان [دوره 17، شماره اول، 1404، صفحات 101 - 116]
اعتبار سنجی الگوی مولفه های پرورش تفکر کودک در برنامه آموزش فلسفه برای کودکان بر مبنای معرفت شناسی اسلامی [دوره 17، شماره دوم، 1404، صفحات ]
رضایی، خدیجه
بررسی میزان توجه به مؤلفههای زیست عفیفانه در کتابهای درسی ابتدایی [دوره 16، شماره اول، 1403، صفحات 79 - 90]
رضوی، عبدالحمید
تحلیل محتوای کتاب های درسی «دینی» و «ادبیات فارسی» دورهی متوسطه بر اساس مؤلفه های دفاع مقدس [دوره 7، شماره اول، 1394، صفحات 91 - 112]
رفعت نژاد، محمدتقی
مدالیل تربیتی «سنتهای الهی»: با تأکید بر بُعد شناختی [دوره 10، شماره دوم، 1397، صفحات 87 - 104]
رفیعی مقدم، فاطمه
خودشناسی و بازتابهای تربیتی آن براساس بینش قرآنی [دوره 3، شماره اول، 1390، صفحات 5 - 26]
رمزی مختاری، معصومه
اهداف تربیت زیباشناسانه در نظام تربیت رسمی و عمومی، واکاوی دیدگاه علامه طباطبایی در المیزان [دوره 10، شماره دوم، 1397، صفحات 21 - 42]
رهنمائی، سیداحمد
رویکردهای قرآن در تعلیم و تربیت ارزش ها از منظر تفسیر المیزان [دوره 6، شماره دوم، 1393، صفحات 5 - 18]
بررسی مبانی هستی شناختی تربیت عرفانی بر اساس مکتب تربیتی «نجف اشرف» [دوره 9، شماره اول، 1396، صفحات 19 - 36]
طراحی و اعتباریابی الگوی تربیت معنوی بر اساس دیدگاه آیتالله سعادت پرور [دوره 18، شماره دوم، 1405، صفحات ]
پایههای روانشناختی تربیت دینی [دوره 1، شماره دوم، 1388، صفحات 109 - 138]
واکاوی اهداف تعلیم و تربیت نفس در اندیشه روان شناختی فلسفی ملاصدرا [دوره 8، شماره اول، 1395، صفحات 25 - 48]
آموزش و پرورش فراگیر مبتنی بر تنظیم استعدادهای برتر و خوب و متوسط [دوره 9، شماره دوم، 1396، صفحات 5 - 22]
تحلیلی اکتشافی از مختصات مکتب علمی ـ تربیتی علامه مصباح بر پایه شاخصهای دوگانه شخصیت و آثار ایشان [دوره 14، شماره اول، 1401، صفحات 7 - 24]
ملاک های هدف گذاری در تعلیم و تربیت با محوریت فطرت انسان [دوره 7، شماره دوم، 1394، صفحات 29 - 48]
نقش معرفت نفس در مدیریت گرایشهای نفسانی [دوره 9، شماره دوم، 1396، صفحات 61 - 78]
نقد نظریهی روانشناختی رشدِ دین گلدمن با نگرش به اصول تربیت دینی در کودکان از دیدگاه اسلام [دوره 10، شماره اول، 1397، صفحات 41 - 56]
تبیین تربیتی چگونگی تبدیل علم به ایمان در دیدگاه علامه مصباح یزدی (ره) [دوره 16، شماره دوم، 1403، صفحات 7 - 21]
روستا، سیدمهدی
رویکرد علامه طباطبایی به خردمندی (با تاکید بر تفسیر المیزان) و پیامدهای آن در تربیت عقلانی [دوره 17، شماره دوم، 1404، صفحات ]