دادجو، یدالله
ارتباط دین و اخلاق در مقایسه با سکولاریزم اخلاقی (با نظر به مهمترین روشهای تربیت اخلاقی) [دوره 7، شماره اول، 1394، صفحات 5 - 26]
داودی، محمد
مبانی معرفتشناختی تربیت دینی [دوره 12، شماره اول، 1399، صفحات 5 - 22]
ماهیت خلاقیت در دیدگاه اسلامی [دوره 7، شماره دوم، 1394، صفحات 5 - 28]
بررسی انتقادی چیستی و چرایی تربیت در «مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی جمهوری اسلامی ایران» [دوره 17، شماره اول، 1404، صفحات 7 - 22]
الزام در تربیت دینی از دیدگاه آیت الله اعرافی؛ بررسی و نقد [دوره 17، شماره دوم، 1404، صفحات ]
معرفتشناسی در فلسفهی مشاء و دلالتهای تربیتی آن [دوره 6، شماره اول، 1393، صفحات 45 - 64]
داودی، تمنا
تنبیه از دیدگاه روانشناسی و اسلام [دوره 2، شماره دوم، 1389، صفحات 127 - 142]
دریاپور، الهه
طراحی و اعتبارسنجی برنامهی درسی «تربیت کودک از دیدگاه اسلام و روانشناسی» بهعنوان درس عمومی [دوره 12، شماره اول، 1399، صفحات 55 - 66]
دلاور، علی
تدوین الگوی جامع تربیت دینی کودک بر اساس اندیشۀ تربیتی ابنسینا [دوره 12، شماره دوم، 1399، صفحات 23 - 40]
دهقان زاده بغداد اباد، علی
نقد و بررسی دلالت های تربیتی انسان شناسی برتراند راسل بر اساس دیدگاه محمدتقی جعفری [دوره 7، شماره دوم، 1394، صفحات 49 - 67]
دهقانی، مهری
جهانیشدن و آثار آن بر تربیت دینی [دوره 14، شماره دوم، 1401، صفحات 59 - 76]
دهقانی اشکذری، محبوبه
عوامل مؤثر بر گرایش دانشآموزان دختر دورهی متوسطهی شهرستان صدوق(یزد) به انجام فرایض دینی [دوره 5، شماره اول، 1392، صفحات 109 - 125]
دوستانی، علیرضا
نقدی بر کفایت معنایی واژهی «تربیت»، و ارائهی بدیلهایی برای آن [دوره 10، شماره اول، 1397، صفحات 73 - 84]
دیبایی صابر، محسن
میزان درگیری اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایران با مؤلفههای برنامهی درسی معنوی [دوره 12، شماره دوم، 1399، صفحات 41 - 56]