عابدکیش، صدراله
واکاوی جایگاه تفکر انتقادی در اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایران از نظر میزان کاربست مؤلفههای تفکر انتقادی پیتر فسیونه [دوره 12، شماره اول، 1399، صفحات 23 - 40]
عابدی، منیره
ویژگیهای تعلیم و تربیت مبتنی بر علم حضوری در نظر علامه طباطبایی [دوره 3، شماره اول، 1390، صفحات 27 - 52]
عاشوری، حمید
فصل ممیز انسان و تأثیر آن در اصول تعلیم و تربیت از نگاه ملاصدرا [دوره 12، شماره اول، 1399، صفحات 41 - 54]
عباسی سروک، لطف اله
تحلیل ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای سازنده عرصه تربیت دینی؛ براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش [دوره 13، شماره دوم، 1400، صفحات 81 - 96]
عبدالله زاده آرانی، رحمت الله
تحلیل اثربخشی مفهوم قرآنی توکل بر سلامت معنوی در تبیین آموزههای تربیتی دعای هفتم صحیفهی سجادیه [دوره 14، شماره دوم، 1401، صفحات 93 - 108]
عبدخدیی، محمدسعید
تدوین برنامۀ آموزش غلبه بر نابهنجاریهای اخلاقی مبتنی بر آرای غزالی [دوره 11، شماره دوم، 1398، صفحات 65 - 78]
عبدی، ولی
مقایسه مبانی تربیت عفیفانه در مسیحیت با اسلام [دوره 11، شماره اول، 1398، صفحات 103 - 116]
عبودیت، عبدالرسول
عسکری، علی
تحول مفهوم اجابت دعا در کودکان و نوجوانان [دوره 5، شماره اول، 1392، صفحات 5 - 24]
عسگری، علی
ساخت و اعتباریابی ویژگیهای مدرسه صالح در مدارس ابتدایی شهر بیرجند [دوره 9، شماره دوم، 1396، صفحات 97 - 112]
عسگری، زهرا
نقدی بر کفایت معنایی واژهی «تربیت»، و ارائهی بدیلهایی برای آن [دوره 10، شماره اول، 1397، صفحات 73 - 84]
علم خواه، مهدی
«الگوی مطلوب آموزش رسمی قرآن دوره ابتدایی ایران» براساس اسناد بالادستی و نظرات کارشناسان ارشد این حوزه [دوره 12، شماره اول، 1399، صفحات 67 - 86]
بررسی عناصر اصلی در آموزش رسمی قرآن کریم دورهی ابتدایی و وضعیت فعلی آن در ایران بر اساس اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت و نظرات کارشناسان ارشد و معلمان نمونه [دوره 11، شماره دوم، 1398، صفحات 51 - 64]
علوی، سیدحمیدرضا
بررسی روشهای تدریس و ارزشیابی معلمان دروس دینی و نگرش و رفتار دینی دانشآموزان دبیرستانهای دخترانه ناحیه 2 شهر کرمان [دوره 1، شماره اول، 1388، صفحات 53 - 94]
روششناسی آموزش ارزشهای اخلاقی و دینی [دوره 4، شماره دوم، 1391، صفحات 107 - 132]
بررسی محتوای کتاب «هدیه های آسمان» مقطع سوم ابتدایی (تألیف 1392) از منظر اصول انتخاب محتوای آموزشی در قرآن کریم [دوره 7، شماره اول، 1394، صفحات 71 - 90]
رویکرد علامه طباطبایی به خردمندی (با تاکید بر تفسیر المیزان) و پیامدهای آن در تربیت عقلانی [دوره 17، شماره دوم، 1404، صفحات ]
بررسی تطبیقی تربیت دینی در اسلام و مسیحیت [دوره 1، شماره دوم، 1388، صفحات 61 - 84]
نقد و بررسی دلالت های تربیتی انسان شناسی برتراند راسل بر اساس دیدگاه محمدتقی جعفری [دوره 7، شماره دوم، 1394، صفحات 49 - 67]
تأثیر عوامل اجتماعی بر گرایش افراد به اعتیاد، سرقت و روسپیگری [دوره 2، شماره دوم، 1389، صفحات 5 - 20]
بازنمایی اتوپیا در انیمیشنهای کودکانه با تأکید بر مفاهیم هستیشناسی، انسانشناسی و ارزششناسی [دوره 9، شماره دوم، 1396، صفحات 79 - 96]
بررسی پدیدارشناسانهی عوامل و آثار انس با قرآن از منظر دانشآموزان [دوره 16، شماره دوم، 1403، صفحات 39 - 58]
علوی، سیدمحمدکاظم
فلسفه برای کودکان [دوره 6، شماره دوم، 1393، صفحات 59 - 78]
علوی لنگرودی، سیدکاظم
طراحی و اعتبارسنجی برنامهی درسی «تربیت کودک از دیدگاه اسلام و روانشناسی» بهعنوان درس عمومی [دوره 12، شماره اول، 1399، صفحات 55 - 66]
علیرضالو، مهدی
تبیین تربیتی چگونگی تبدیل علم به ایمان در دیدگاه علامه مصباح یزدی (ره) [دوره 16، شماره دوم، 1403، صفحات 7 - 21]
علیزاده، مژده
بررسی محتوای کتاب «هدیه های آسمان» مقطع سوم ابتدایی (تألیف 1392) از منظر اصول انتخاب محتوای آموزشی در قرآن کریم [دوره 7، شماره اول، 1394، صفحات 71 - 90]