Skip to main content
  • فارسی
  • RSS
  • Sign UP
  • Sign IN

Islam va Pazhuheshhaye Tarbiyati

Islam va Pazhuheshhaye Tarbiyati
  • Home
  • Browse
    • By Issue
    • Author Index
  • Journal Info
    • About Journal
    • Aims and Scope
    • Editorial Board
    • Publication Ethics
  • Peer Review Process
    • Form of conflict of interest
    • Authors Commitment Form
  • Reviewers
  • Contact Us
  • Submit Manuscript
  • Advanced Search

جلد نشریه

Journal Archive

Volume 172025
Issue 1 Islam & pajooheshha 33 , Spring & Summer 2025
Volume 162025
Issue 2 Islam & pajooheshha 32 , Autumn & Winter 2025
Issue 1 Islam & pajooheshha 31 , Spring & Summer 2024
Volume 152024
Issue 2 Islam & pajooheshha 30 , Autumn & Winter 2024
Issue 1 Islam & Pajooheshha 29, Spring & Summer 2023
Volume 142022
Issue 2 Islam & Pajooheshha 28, 0 2022
Issue 1 Islam & Pajooheshha 27, 0 2022
Volume 132022
Issue 2 Islam & Pajooheshha 26, 0 2022
Issue 1 Islam & Pajooheshha 25, 0 2022
Volume 122021
Issue 2 Islam & Pajooheshha 24, 0 2021
Issue 1 Islam & Pajooheshha 23, 0 2021
Volume 112020
Issue 2 Islam & Pajooheshha 22, 0 2020
Issue 1 Islam & Pajooheshha 21, 0 2020
Volume 102018
Issue 2 Islam & Pajooheshha 20, 0 2019
Issue 1 Islam & Pajooheshha 19, 0 2019
Volume 92017
Issue 2 Islam & Pajooheshha 18, 0 2018
Issue 1 Islam & Pajooheshha 17, 0 2017
Volume 82017
Issue 2 Islam & Pajooheshha 16, 0 2017
Issue 1 Islam & Pajooheshha 15, 0 2016
Volume 72016
Issue 2 Islam & Pajooheshha 14, 0 2016
View Full Archive

    Islam & Pajooheshha 5, 0 2011

    Islam va Pazhuheshhaye Tarbiyati, Volume 3, Issue 1, No 5, Year 2025, 204 pages

    Self-Knowledge and Its Educational Reflections According to the Glorious Qur’an

    Ali naghi Faghihi / Assistant Professor Qom University
    Fatemeh Rafiei Moghaddam / A.M. Psychology
    Pages: 5 - 26 Receive Date: 2025/10/29 Accept Date: 2025/10/29

    The Features of Education Based on Intuitive Knowledge According to Allamah Tabatabaii

    Reza ali Norozi / گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
    Monireh / دانشجوی دکترا فلسفه تعلیم و تربیت.دانشگاه اصفهان
    Pages: 27 - 52 Receive Date: 2025/10/29 Accept Date: 2025/10/29

    Explaining Ontological Bases of Sexual Morality According to Islam

    Mohammad sharif taherpour / P.hd Student of Philosophy and Education
    Mohammad reza / Associate Professor, Tehran University
    Pages: 53 - 75 Receive Date: 2025/10/29 Accept Date: 2025/10/29

    The Manners and Functions of Legitimate Sexual Relations in Islam, and Psychological Damages

    Ali Hoseinzadeh / Assistant Professor, Kashan University
    Pages: 77 - 132 Receive Date: 2025/10/29 Accept Date: 2025/10/29

    Children Education about Acts of Worship

    Hasan / استاد
    Abassali Shameli / دانشیار جامعه المصطفی العالمیه
    Mahdi ُShokrollahi / کارشناس ارشد علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
    Pages: 105 - 132 Receive Date: 2025/10/29 Accept Date: 2025/10/29

    The Role of Government in Education; a Comparative Analysis of Plato and Imam Khomeini's Views

    Yahya / Faculty Member of International Imam Khomeini University
    Masuod / A.M. in Politic
    Pages: 133 - 162 Receive Date: 2025/10/29 Accept Date: 2025/10/29

    Love-Oriented Education

    Abdolreza zarabi / Assistant Professor, IKI
    Pages: 163 - 188 Receive Date: 2025/10/29 Accept Date: 2025/10/29

    الخلاصة

    Abstracts

    page access qrcode
    Scan to access the page via mobile

    دوفصل‌نامه «اسلام و پژوهش‌های تربيتی» به استناد ماده واحده مصوب 21/3/1387 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس نامه شماره 10100 مورخ 27/10/1393 شورای اعطای مجوزها و امتيازهای علمی وابسته به شورای عالی حوزه‌های علميه، از شماره 6 حائز رتبه «علمی ـ پژوهشی» گرديد

    محل چاپ: ایران، قم 

    ناشر: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

    حوزۀ تخصصی:  تعلیم و تربیت

    اعتبار مجله: علمی پژوهشی(ب)

    زبان مجله: فارسی با چكیده انگلیسی

    نوبت انتشار: دوفصل نامه

    نوع انتشار: چاپی

    هزینۀ بررسی و انتشار مقاله: دارد

    نوع داوری: حداقل 2 داور، دوسویه‌ناشناس

    زمان داوری: سه تا شش‌ماه

    درصد پذیرش مقالات: 40%

    دسترسی به مقاله‌ها: رایگان (تمام متن)

    نوع مقالات: قابل انتشار: علمی - پژوهشی

    نشانی الكترونیك: ier@qabas.net

    مشابهت ياب: سميم نور

     

    Publication system of Imam Khomeini Educational and Research Institute
    

    Phone: +982532113468
    Address: Imam Khomeini Institute of Education and Research, Floor 4, Blv. Jomhoori-e-Islami, Blv. Amin, Qom, Iran.
    Postal Code: 37165-186
    Email: marifat@qabas.net

    Eitaa    

    • Volumes Archive
    • Alphabetic Article Archive
    • XML for Scientific Databases
    • Geographival Authors Statistic
    • PDF files archive
    • Geographival Reviews Statistic


    Publication System - Database of Publications of Imam Khomeini Educational and Research Institute

    «تلقین»: چالشی فراروی تربیت دینی / محمدحسین حیدری