Islam va Pazhuheshhaye Tarbiyati, Volume 1, Issue 1, No 1, Year 2024 , Pages 107-129

    انگیزش و یادگیری

    Article Type: 
    Promotional
    Writers:
    Seyyed Mohammad Reza / استادیار گروه علوم تربیتی مؤسسه امام خمینی / smrmn1346@gmail.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :انگیزش و یادگیری
    Abstract: 
    «انگیزش» عاملی است که رفتار مشخصی را تحریک و هدایت می‏کند و پاسخی است به این سؤال که اساس یادگیری علم چیست؟ روان‏شناسان برای انگیزش اهمیت بیشتری نسبت به هوش قائل می‏شوند. آنان انگیزش را حاصل عواملی مانند مشوّق ها، نیازهای درونی،کنجکاوی، برانگیختگی و علت‏هایی می‏دانند که فرد برای رویدادها و نتایج اعمال می‏کند. در این مقاله، به عوامل بنیادین مؤثر بر انگیزه از قبیل فرهنگ، خانواده، معلم، ویژگی‏های یادگیرنده، جوّ کلاس و متغیّرهای آموزشی اشاره و به دنبال آن، به اصل انگیزش در سیرة معصومان(ع)، پرداخته می‏شود. در پایان، برخی راه‏کارهای ایجاد انگیزش در دانش آموزان بیان می‏گردد.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Seyyed Mohammad Reza.(2024) انگیزش و یادگیری. Islam va Pazhuheshhaye Tarbiyati, 1(1), 107-129

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Seyyed Mohammad Reza ."انگیزش و یادگیری". Islam va Pazhuheshhaye Tarbiyati, 1, 1, 2024, 107-129

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , S.(2024) 'انگیزش و یادگیری', Islam va Pazhuheshhaye Tarbiyati, 1(1), pp. 107-129

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , S. انگیزش و یادگیری. Islam va Pazhuheshhaye Tarbiyati, 2024; 1(1): 107-129