Islam va Pazhuheshhaye Tarbiyati, Volume 4, Issue 2, No 8, Year 2024 , Pages 133-164

    جستاری در نهادینه‌سازی ارزش‌های اخلاقی در رسانه

    Article Type: 
    Research
    Writers:
    Mohammad Fouladi vanda / دانشیار گروه جامعه‌شناسی / fooladi@iki.ac.ir
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :جستاری در نهادینه‌سازی ارزش‌های اخلاقی در رسانه
    Abstract: 
    این مقاله با رویکرد تحلیلی و توصیفی به بررسی راهکارهای نهادینه سازی اخلاق در رسانه می پردازد. رسانه ها در هر نظام سیاسی مهم ترین ابزار اشاعه فرهنگ، ارزش ها و هنجارهای حاکم و پذیرفته است که موجبات ثبات سیاسی در جامعه را فراهم می سازد. رسانه ها در یک جامعه برای اینکه در رقابت با رسانه های رقیبب بتوانند به حیات خود ادامه دهند، و رضایت مخاطبان را کسب نمایند، چاره ای جز بهره گیری از شگردها و شیوه های گوناگون هنری و جذابیت های شکلی، تبلیغی، روان شناختی، برای نفوذ در میان مخاطبان خود ندارند. متأسفانه رسانه ها در نظام اسلامی، علی رغم برخورداری از محتواهای غنی، به دلیل ضعف ساختاری و فقدان جذابیت های لازمِ مخاطب پسند، نسبت به رسانه های رقیب، اقبال چندانی از برنامه های آن نمی شود. از این رو، این مقاله، در تلاش است تا راهکارهایی را برای نهادینه سازی ارزش های اخلاقی در رسانه بیان کند.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Fouladi vanda, Mohammad.(2024) جستاری در نهادینه‌سازی ارزش‌های اخلاقی در رسانه. Islam va Pazhuheshhaye Tarbiyati, 4(2), 133-164

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Mohammad Fouladi vanda."جستاری در نهادینه‌سازی ارزش‌های اخلاقی در رسانه". Islam va Pazhuheshhaye Tarbiyati, 4, 2, 2024, 133-164

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Fouladi vanda, M.(2024) 'جستاری در نهادینه‌سازی ارزش‌های اخلاقی در رسانه', Islam va Pazhuheshhaye Tarbiyati, 4(2), pp. 133-164

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Fouladi vanda, M. جستاری در نهادینه‌سازی ارزش‌های اخلاقی در رسانه. Islam va Pazhuheshhaye Tarbiyati, 2024; 4(2): 133-164