واكاوي چالش هاي تربيت ديني نوجوانان در نظام آموزشگاهی و اعتبار بخشي آن توسط دبیران دین و زندگی
/ دانشیار گروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکدة تعلیم و تربیت، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، تهران، ایران / fsamadi30@yahoo.comArticle data in English (انگلیسی)
- Aspers, P. & Corte, U. (2019). What is Qualitative in Qualitative Research. Qualitative Sociology, 42(2), 139-160.
- Aldiabat, K. M. & Le Navenec, C. (2018). Data saturation: The mysterious step in grounded theory. Method, Qualitative Report, 23(1), 245-261.
- http://www.sciedupress.com/journal/index.php/jnep/article/view/12938
- اسلامیان، حسن (1397). بررسی نقش تمرکز و رسمیت در ساختار نظام آموزشی بر تربیت دینی دانشآموزان بر مبنای دیدگاههای دبیران درس دین و زندگی. علوم تربیتی از دید اسلام، 6(10)، 141ـ156.
- اسلامیان، زهرا، سعیدی رضوانی، محمود، کرمی، مرتضی و ایونس، دیوید (1400). اجرای برنامة درسی مبتنیبر تفاوتهای فردی درس دین و زندگی در نظام آموزش و پرورش ایران؛ چالشها و راهکارها. فصلنامة تربیت اسلامی، 16(4)، 7ـ30.
- امینی، محمد (1399). برنامة درسی دین و زندگی دورة متوسطة دوم؛ چالشهای موجود (وارسی تجارب زیستة دبیران). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 29(4)، 5ـ29.
- بازرگان، عباس (1391). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته؛ رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: دیدار.
- بهشتی، سعید (1382). درآمدی بر قلمروشناسی عقلانیت در تربیت اسلامی. فصلنامة تعلیم و تربیت، 19(4)، 131ـ160.
- حسنی، محمد (1386). بررسی و نقد رویکردهای جاری در تربیت دینی و اخلاقی در نظام آموزش و پرورش ایران. کمیتة مطالعات نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تهران: شورای عالی آموزش و پرورش.
- حیدرپور، حسن، صادقزاده قمصری، علیرضا و سجادی، سیدمهدی (1397). تحلیل تطبیقی راهنمای برنامة درسی دین و زندگی دورة متوسطة دوم با مؤلفههای سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی. فصلنامة مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 3(4)، 35ـ66.
- ذوعلم، علی (1384). تأملی در مفهوم چالش؛ واژة چالش در ادبیات اجتماعی ـ فرهنگی ایران. فصلنامة زمانه، 4(26)، 34ـ37.
- رجبیزاده، مرضیه، دانشمند، بدرالسادات و سلطانی، اصغر (1398). ارائة الگوی برنامة درسی تربیت دینی مبتنیبر یادگیری هیجانی ـ اجتماعی دورة متوسطه از دیدگاه معلمان. نشریة آموزش و ارزشیابی، 12(1)، 85ـ110.
- سجادی، سیدمهدی (1394). تبیین و ارزیابی رویکرد عقلانی به تربیت دینی: قابلیتها و کاستیها. فصلنامة نوآوریهای آموزشی، 11(4)، 35ـ55.
- سعیدی رضوانی، محمود، مهاجر، عبدالله، قندیلی، سیدجواد و محمدزاده قصر، اعظم (1398). بررسی و مقایسة وضع موجود و مطلوب ویژگیهای دبیران دین و زندگی از دیدگاه دانشآموزان. فصلنامة تربیت اسلامی، 14(3)، 75ـ95.
- سعیدی رضوانی، محمود، امین خندقی، مقصود، باغگلی، حسین و محمدی چابکی، رضا (1395). بررسی دیدگاه دانشآموزان پایة سوم متوسطه پیرامون تحقق اهداف قلمرو عمل و رفتار برنامة درسی دین و زندگی. فصلنامة مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 1(2)، 99ـ127.
- شورای عالی آموزش و پرورش ایران (1390). مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تهران: شورای عالی آموزش و پرورش.
- صمدی، معصومه (1400). آسیبشناسی تربیت دینی دانشآموزان در نظام تربیت رسمی و عمومی. تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
- عابدی، فاطمه، منادی، مرتضی، خادمی، ملوک و کیامنش، علیرضا (1397). واکاوی عوامل مؤثر بر تحققپذیری تربیت دینی دانشآموزان. فصلنامة پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 26(1)، 145ـ169.
- کشاورز، سوسن (1384). تحلیل دستاوردهای تحقیقات در خصوص تأثیر نظام آموزش رسمی کشور در تربیت دینی دانشآموزان. تهران: دبیرخانة شورای عالی انقلاب فرهنگی.
- وجدانی، فاطمه و حیدری، سمیرا (1400). تأملی در ضرورت استفاده از خودارزیابی در تربیت دینی. فصلنامة تربیت اسلامی، 16(4)، 57ـ84.
- هاشمی، سیدحسن و شمشیری، بابک (1400). «دلالتهای دانش ضمنی با تأکید بر مفهومشناسی تربیت دینی برای یادگیری و تدریس در مقطع ابتدایی». فصلنامة آموزشپژوهی، 7(4)، 71ـ87.
- یادگاری، مطهره؛ صالحی، کیوان و سجادیه، نرگسالسادات (1398). «ارائة نظریة دادهبنیاد برای تبیین فرایندهای جاری تربیت اخلاقی در مدارس متوسطة شهر تهران». فصلنامة مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 4(3)، 147ـ186.
- یزدخواستی، علی، باباییفرد، اسدالله و کیانی، اعظم (1397). بررسی عوامل مؤثر بر تربیت دینی دانشجویان دانشگاه کاشان. فصلنامة مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 3(4)، 129ـ152.



