اسلام و پژوهش‌های تربیتی، سال چهارم، شماره دوم، پیاپی 8، پاییز و زمستان 1391، صفحات 133-164

    جستاری در نهادینه‌سازی ارزش‌های اخلاقی در رسانه

    نوع مقاله: 
    پژوهشی
    نویسندگان:
    محمد فولادی وندا / استادیار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) / fooladi@iki.ac.ir
    چکیده: 
    این مقاله با رویکرد تحلیلی و توصیفی به بررسی راهکارهای نهادینه سازی اخلاق در رسانه می پردازد. رسانه ها در هر نظام سیاسی مهم ترین ابزار اشاعه فرهنگ، ارزش ها و هنجارهای حاکم و پذیرفته است که موجبات ثبات سیاسی در جامعه را فراهم می سازد. رسانه ها در یک جامعه برای اینکه در رقابت با رسانه های رقیبب بتوانند به حیات خود ادامه دهند، و رضایت مخاطبان را کسب نمایند، چاره ای جز بهره گیری از شگردها و شیوه های گوناگون هنری و جذابیت های شکلی، تبلیغی، روان شناختی، برای نفوذ در میان مخاطبان خود ندارند. متأسفانه رسانه ها در نظام اسلامی، علی رغم برخورداری از محتواهای غنی، به دلیل ضعف ساختاری و فقدان جذابیت های لازمِ مخاطب پسند، نسبت به رسانه های رقیب، اقبال چندانی از برنامه های آن نمی شود. از این رو، این مقاله، در تلاش است تا راهکارهایی را برای نهادینه سازی ارزش های اخلاقی در رسانه بیان کند.
    Article data in English (انگلیسی)
    شیوه ارجاع به این مقاله: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    فولادی وندا، محمد.(1391) جستاری در نهادینه‌سازی ارزش‌های اخلاقی در رسانه. دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 4(2)، 133-164

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    محمد فولادی وندا."جستاری در نهادینه‌سازی ارزش‌های اخلاقی در رسانه". دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 4، 2، 1391، 133-164

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    فولادی وندا، محمد.(1391) 'جستاری در نهادینه‌سازی ارزش‌های اخلاقی در رسانه'، دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 4(2), pp. 133-164

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    فولادی وندا، محمد. جستاری در نهادینه‌سازی ارزش‌های اخلاقی در رسانه. اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 4, 1391؛ 4(2): 133-164