اسلام و پژوهش‌های تربیتی، سال چهارم، شماره دوم، پیاپی 8، پاییز و زمستان 1391، صفحات 33-57

    روش‌شناسی الگو در انتقال ارزش‌ها

    نوع مقاله: 
    پژوهشی
    نویسندگان:
    علی فلاح رفیع / عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس / a.fallahrafie@gmail.com
    چکیده: 
    بحث و بررسی در زمینة چیستی الگو و نقش آن در تربیت، همواره دغدغة مهم فیلسوفان تعلیم و تربیت بوده است. بر این اساس، دربارة جایگاه الگو و اهمیت آن، سخنان نغز، بسیار گفته شده است؛ اما دربارة نقش الگو در انتقال ارزش ها و چگونگی اثرگذاری آن بر افرادِ تحت تربیت، به ویژه نسل جوان، کمتر سخن به میان آمده است. پژوهش حاضر بررسی نقش الگو با رویکرد یاد شده را مطمح نظر خود قرار داده است. نویسنده در این نوشتار با تقسیم روش شناسی مرتبط با الگو و افراد هدف و بیان مؤلفه هایی در ذیل هریک، کوشیده است تا به دیدگاهی نو در این زمینه تقرب جوید. اهمیت و حساسیت الگوپذیری، برخوردار از فرایندی است که سرعت و سلامت آن، به دقت و توجه به این مؤلفه ها و رعایت عملی آنها وابسته است. این پژوهش با رویکرد درون دینی و به شیوة تحلیلی ـ منطقی انجام شده است.
    Article data in English (انگلیسی)
    شیوه ارجاع به این مقاله: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    فلاح رفیع، علی.(1391) روش‌شناسی الگو در انتقال ارزش‌ها. دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 4(2)، 33-57

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    علی فلاح رفیع."روش‌شناسی الگو در انتقال ارزش‌ها". دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 4، 2، 1391، 33-57

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    فلاح رفیع، علی.(1391) 'روش‌شناسی الگو در انتقال ارزش‌ها'، دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 4(2), pp. 33-57

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    فلاح رفیع، علی. روش‌شناسی الگو در انتقال ارزش‌ها. اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 4, 1391؛ 4(2): 33-57