اسلام و پژوهش‌های تربیتی، سال سوم، شماره دوم، پیاپی 6، پاییز و زمستان 1390، صفحات 77-98

    برنامه درسی، ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی

    نوع مقاله: 
    پژوهشی
    نویسندگان:
    عباسعلی شاملی / استادیار علوم تربیتی جامعه المصطفی العالمیه(ص) / aashameli39@gmail.com
    حسن ملکی / دانشیار علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی(ره) / malaki_cu@yahoo.com
    حمیدرضا کاظمی / کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی و آموزشی مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) / kazemi1354@gmail.com
    چکیده: 
    تربیت اخلاقی یکی از مهم ترین مسائل آموزشی و تربیتی می باشد. دستیابی به این هدف بزرگ در نهاد آموزش و پرورش، نیازمند نقشه ای است که در ادبیات علوم تربیتی، به آن برنامه درسی می گویند. این طرح و نقشه، زمانی می تواند آن نهاد را به اهداف مطلوب خود برساند که بر مبانی، اصول و شیوه های دینی و ارزشی فرهنگ حاکم بر آن کشور استوار باشد. نیل به الگوی برنامة درسی تربیت اخلاقی مبتنی بر تعالیم دینی، که هدف اصلی تحقیق است، می تواند نیل به طراحی برنامة درسی جامع در زمینه تربیت دینی را فراهم سازد. این مقاله، با رویکردی توصیفی ـ تحلیلی و با استفاده از منابع کتاب خانه ای، به بررسی و تبیین ویژگی های برنامه درسی تربیت اخلاقی، بر اساس نظرات علامه مصباح یزدی پرداخته است.
    Article data in English (انگلیسی)
    شیوه ارجاع به این مقاله: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    شاملی، عباسعلی، ملکی، حسن، کاظمی، حمیدرضا.(1390) برنامه درسی، ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی. دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 3(2)، 77-98

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    عباسعلی شاملی؛ حسن ملکی؛ حمیدرضا کاظمی."برنامه درسی، ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی". دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 3، 2، 1390، 77-98

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    شاملی، عباسعلی، ملکی، حسن، کاظمی، حمیدرضا.(1390) 'برنامه درسی، ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی'، دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 3(2), pp. 77-98

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    شاملی، عباسعلی، ملکی، حسن، کاظمی، حمیدرضا. برنامه درسی، ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی. اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 3, 1390؛ 3(2): 77-98