بررسی پدیدارشناسانة عوامل و آثار انس با قرآن از منظر دانشآموزان
Article data in English (انگلیسی)
- قرآن کریم (1389). ترجمة حسین انصاریان. قم: آیین دانش.
- نهجالبلاغه (1387). ترجمة محمد دشتی. قم: امام عصر (عج).
- انصاریان، حسین (1375). نظام خانواده در اسلام. قم: امابیها.
- اِسونسن، لارنس (1396). فلسفۀ ملال. ترجمة افشین خاکباز. تهران: فرهنگ نشر نو.
- الهامینیا، علیاصغر و همکاران (1390). معنویت اسلامی (چیستی، چرایی و چگونگی). قم: زمزم هدایت.
- اِنِله، ایزولده (1383). مشکلات رفتاری کودکان، ترجمة سپیده خلیلی. تهران: پیدایش.
- ایرانمنش، اعظم و همکاران (1393). آثار انس با قرآن بر ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان دبیرستانهای دخترانۀ شهر کرمان. مطالعات روانشناسی تربیتی، 10(20)، 34-52.
- آزادی، محمدکریم (1379). تعلیم و تربیت از دیدگاه سعدی. تهران: رهگشا.
- آقاجانی، محمد و میرباقر، ندا (1394)، بررسی رابطۀ بین انس با قرآن و سلامت روان در دانشجویان پرستاری. اسلام و سلامت (دانشگاه علوم پزشکی بابل)، 2(4). 7-12.
- باقری، خسرو (1389). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. تهران: مدرسه.
- باقری، خسرو (1390). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. تهران: مدرسه.
- بنام، خدیجه و امینی، نوروز (1396). مفهوم انس با قرآن و آثار آن در سبک زندگی اسلامی. احسن الحدیث، 2(3)، 107-120.
- بوک، سیسلا (1396). در جستوجوی خوشبختی از ارسطو تا علم مغز. ترجمة افشین افشار. تهران: فرهنگ نشر نو با همکاری آسیم.
- پستمن، نیل (1388). نقش رسانههای تصویری در زوال دوران کودکی. ترجمة صادق طباطبایی. تهران: اطلاعات.
- جعفری، محمدتقی (1360). شناخت از دیدگاه علمی و از دیدگاه قرآن. تهران: دفتر نشر و فرهنگ اسلامی.
- چمنپیما، سکینه و همکاران (1397). وحی قرآنی و پدیدارشناسی وحی قرآن براساس نظریۀ رؤیای رسولانه داوری میان نظریههای وحیانی بودن الفاظ قرآن و رؤیاانگاری وحی بر مبنای پارهای از آیات قرآن. مطالعات تاریخی قرآن و حدیث، 24(64)، 51ـ70.
- حسینزاده، مهدی و همکاران (1395). ارتباط انس با قرآن و سلامت روانی در بین دانشجویان دانشکدة پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. طب و تزکیه، 25(1)، 29-36.
- حسینیطهرانی، سیدمحمدحسین (1410ق). علوم و معارف اسلام نور ملکوت قرآن از قسمت انوار الملکوت، تهران: علامه طباطبائی.
- دبیرخانۀ شورای توسعۀ فرهنگ قرآنی (1391). آشنایی با منشور توسعۀ فرهنگ قرآنی، به کوشش: محمدحسین فریدونی و همکاران. تهران: دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی.
- دورانت، ویلیام جیمز (1396). دربارۀ معنی زندگی. ترجمة شهابالدین عباسی. تهران: کتاب پارسه.
- دورزن، امیوان (1396). رواندرمانی و جستوجوی شادکامی ـ بر مبنای چشمانداز وجودی. ترجمة احمدرضا کیانی و یاسمن جمشیدیان. تهران: کتاب ارجمند.
- راشدی، حسن (1380). نمازشناسی. قم: مهر.
- رسالۀ حقوق امام سجاد (1384). ترجمة لطیف راشدی. تهران: امیرکبیر.
- رستمینسب دولتآباد، زینب (1396). تأثیر انس با قرآن بر بهداشت و سلامت روانی نوجوانان و جوانان. مطالعات قرآنی، 8(30)، 37-48.
- رمضانی، رضا (1387). آرای اخلاقی علامه طباطبائی. تهران. پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.
- روث، مایکل (1395). چرا حال انسان امروزی خوب نیست!. ترجمة فریبا مقدم. تهران: بنیاد فرهنگ زندگی.
- رهبر، محمدتقی و رحیمیان، محمدحسن (1383). اخلاق و تربیت اسلامی. تهران: سمت.
- زینلی، فاطمه و همکاران (1396). بررسی مفهوم و روشهای تربیت عاطفی از دیدگاه علامه طباطبائی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 25(35)، ص11ـ43.
- ستوده، هدایتالله (1382). آسیبشناسی اجتماعی (جامعهشناسی انحرافات). تهران: آوای نور.
- سلطانینژاد، نجمه و همکاران (1397). دلالتهای حاکم بر برنامۀ درسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی به پدیدۀ جهانی شدن با تأکید بر دیدگاه آیتالله جوادی آملی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 15(30)، 43-56.
- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران.
- شرفی، محمدرضا (1381). دنیای نوجوان. تهران: مؤسسة فرهنگی منادی تربیت.
- شکوری، مجتبی و فریدونی، محمدحسین (1395). طبقهبندی شاخصهای دانشی و مهارتی پیامد انس با قرآن کریم از منظر کارشناسان حوزۀ آموزش و مدیریت امور قرآنی. تحقیقات علوم قرآن و حدیث، 14(1)، 81-107.
- علوی، سیدحمیدرضا (1391). نکات اساسی در فلسفۀ تعلیم و تربیت و مکاتب فلسفی ـ تربیتی. کرمان: دانشگاه شهید باهنر.
- فاضلی دهکردی، مهدی و رضوانخواه، سلکتم (1397). بررسی ذکر و یاد خدا بهعنوان یکی از شاخصههای انس با قرآن و تأثیر آن در تربیت اخلاقی. مطالعات قرآن و حدیث، 4(1)، 129-157.
- فاکر میبدی، محمد (1389). مراحل انس با قرآن. قم: زمزم.
- فری، لوک (1395). راهنمای فلسفی زیستن. ترجمة افشین خاکباز. تهران: فرهنگ نشر نو.
- فلیک، اووه (1391). درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمة هادی جلیلی. تهران: نشر نی.
- کاربخشراوری، ماشالله (1390). چگونه کودکان و نوجوانان را به مطالعه علاقهمند کنیم؟. تهران: مدرسه.
- کوهستانی، حمیدرضا و همکاران (1392) تبیین تجارب دانشجویان پرستاری از انس با قرآن در کنترل اضطراب امتحان: یک مطالعه کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 4(2)، 379ـ392.
- کیومرثی، غلامعلی (1389). مبانی اصول تربیت دینی و تفاوت آن با تعلیمات دینی. تهران: مدرسه.
- گال، مردیت، بورگ، والتر و گال، جویس (1392). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمة احمدرضا نصر و همکاران. تهران: سمت.
- لونوار، فردریک (1396). خوشبختی در پیشرو ـ سفری فلسفی، ترجمة هوشمند دهقان. تهران: پیام امروز.
- مرادی کشاورز، محمدرضا و خدری، لیلا (1390). قرآن اُمُّالکتاب. تهران: دستان.
- مور، توماس (1398). مراقبت از روح ـ راهنمای پرورش معنادر زندگی روزمره. ترجمة ندا صابری. تهران: علمی و فرهنگی.
- نوایینژاد، شکوه (1372). رفتارهای بهنجار و نابهنجار. تهران: انجمن و اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران.
- هادوی کاشانی، علیاصغر (1378). مراتب انس با قرآن در روایات. علوم حدیث، (13)، 71-91.
- هالیس، جیمز (1396). یافتن معنا در نیمۀ دوم عمر. ترجمة سیدمرتضی نظری. تهران: بنیاد فرهنگ زندگی.
- همیلتن، کریستوفر (1396). فلسفۀ زندگی ـ تأملاتی در باب حیات، معنا و اخلاق. ترجمة میثم محمد امینی. تهران: فرهنگ نشر نو.
- یداللهپور، بهروز (1390). بررسی مستندات راههای انس بیشتر دانشجویان با قرآن. مطالعات تفسیری، 2(6)، 116ـ146.
- Alavi. H. R (2007). Correlative of happiness in university students of Iran (A Religious Approuch). Jornal of Religion & Health. N. 46 (4). p. 480-499.
- Alavi. H. R (2009). Quntifying Happiness: A study of shi'a university students in Kerman, Iran. jornal of shi'a Islamic studies. N. 2 (1). p. 85-101.
- Carter, Katherine (1993). The Place of Story in the Study of Teaching and Teacher Education. Education Researcher. N. 22 (1). p. 5-18.
- Creswell, J (1994) Research Desig Qualitative & Quantitative Approaches. Lodon. sage publications.
- Creswell, John W (2012). Educational research : planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. 4 edition. University of Nebraska–Lincoln publications.
- Hoggard, L (2005). How to be happy. London:B.B.C. Books.
- Huang, Y.C., Lin, S.H (2014). Assessment of Charisma as a Factor in Effective Teaching. Educational Technology&Society. N. 17 (2). p. 284-295.
- Kang, Hyeon-Suk (2015). Development of Narrative- Based Pedagogical Content Knowledge. Advanced Science and Technology Letters. N. 31-35, p. 109-113.
- Koenig H.G, King D.E, Carson V.B (2012). Handbook of Religion and Health. 2 edition. New York. NK USA. Oxford University Press.
- Koenig, H. G, McCullough, M. E and Larson, D. B (2001). Handbook of Religion and Health. Oxford University Press. New York. NY. USA.
- Koenig, Harold G (2012). Religion, Spirituality, and Health: The Research and Clinical Implications. International Scholarly Research Network ISRN Psychiatr,V (1391), p.1-33, doi:10.5402/2012/278730 .
- Martin, P (2005). Making happy people. London. Harper Perennial.
- Maykut, P. & Morehouse, R (1994). Beginning Qualitative Research. London. The Falmer Press.
- Nettle.D (2005). Happiness. Oxford. Oxford University Press.
- Tajfel, H, & Turner, J.C (1979). Social identity and intergroup behaviour "An Integrative Theory of Intergroup Conflict". Organizational Identity: University of Bristol, England.