اسلام و پژوهش‌های تربیتی، سال دوم، شماره اول، پیاپی 3، بهار و تابستان 1389، صفحات 71-94

    راهبردهای قرآنی تربیت دینی

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    نویسندگان:
    محمد قطبی / دانش‌آموخته حوزه علميه
    چکیده: 
    انجام فعالیت‎های تربیتی الزاماً باید از یک پیوستگی و جهت‎گیری معینی برخوردار باشد تا بتواند رسالت عظیم تربیت و ربوبی‎سازی را به درستی انجام دهد. ازاین‎رو، یکی از اساسی‎ترین مسأله‎ها شناخت راهبردها و جهت‎گیری‎های دین اسلام در تربیت انسان است. بر این اساس، با بررسی قرآن کریم چهار راهبرد تعظیم، تکریم، تبیین، و تبشیر و تحذیر را به دست آوردیم که تعیین کنندة جهت‎گیری فعالیت‎ها و اقدامات تربیتی هستند. ما در این مقاله این اهداف راهبردی را با عناوین خاص مورد توجه و بررسی قرار داده ایم که عبارت اند از: 1. اختبار 2. اعتبار 3. التزام 4. اعتدال. سپس به شرح و تبیین هرکدام پرداخته و به این نتیجه رسیده ایم که سِیر تربیت انسان از دیدگاه قرآن، با رعایت ترتیب این چهار گام صورت خواهد پذیرفت.
    Article data in English (انگلیسی)
    شیوه ارجاع به این مقاله: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    قطبی، محمد.(1389) راهبردهای قرآنی تربیت دینی. دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 2(1)، 71-94

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    محمد قطبی."راهبردهای قرآنی تربیت دینی". دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 2، 1، 1389، 71-94

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    قطبی، محمد.(1389) 'راهبردهای قرآنی تربیت دینی'، دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 2(1), pp. 71-94

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    قطبی، محمد. راهبردهای قرآنی تربیت دینی. اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 2, 1389؛ 2(1): 71-94