مطالعة حاضر با هدف طراحی و اعتبارسنجی برنامة درسی «تربیت کودک از دیدگاه اسلام و روان شناسی» به عنوان یکی از دروس عمومی، انجام گرفت. روش تحقیق از نوع طرح آمیختة اکتشافی (کیفی ـ کمّی) است. در مرحلة کیفی، پس از بررسی اسناد علمی و مصاحبه با صاحب نظران، کدهای محوری و گویه های مربوط به عناصر هدف، محتوا، روش تدریس و روش ارزشیابی برنامة درسی پیشنهادی، با روش تحلیل محتوا استخراج گردید و مبنای تدوین پرسش نامة محقق ساخته شد. در مرحلة کمّی و با روش توصیفی پیمایشی، جهت اعتبارسنجی برنامة درسی با الگوی مبتنی بر نظر خبرگان آیزنر، پرسش نامه توسط بیست متخصص (استادان علوم تربیتی، روان شناسی و معارف اسلامی) در دانشگاه یزد تکمیل شد. داده های پرسش نامه، با آزمون تحلیل واریانس رتبه ای فریدمن تحلیل شد. یافته ها نشان داد که اعتبار برنامة درسی طراحی شده توسط متخصصان، به دلیل اتخاذ رویکرد بین رشته ای، و لزوم بازنگری اساسی و نوآوری در دروس عمومی تأیید شد.
علوی لنگرودی، سیدکاظم، زندوانیان، احمد، دریاپور، الهه، زارع، فرزانه.(1399) طراحی و اعتبارسنجی برنامة درسی «تربیت کودک از دیدگاه اسلام و روانشناسی» بهعنوان درس عمومی. دو فصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی، 12(1)، 55-66
سیدکاظم علوی لنگرودی؛ احمد زندوانیان؛ الهه دریاپور؛ فرزانه زارع."طراحی و اعتبارسنجی برنامة درسی «تربیت کودک از دیدگاه اسلام و روانشناسی» بهعنوان درس عمومی". دو فصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی، 12، 1، 1399، 55-66
علوی لنگرودی، سیدکاظم، زندوانیان، احمد، دریاپور، الهه، زارع، فرزانه.(1399) 'طراحی و اعتبارسنجی برنامة درسی «تربیت کودک از دیدگاه اسلام و روانشناسی» بهعنوان درس عمومی'، دو فصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی، 12(1), pp. 55-66
علوی لنگرودی، سیدکاظم، زندوانیان، احمد، دریاپور، الهه، زارع، فرزانه. طراحی و اعتبارسنجی برنامة درسی «تربیت کودک از دیدگاه اسلام و روانشناسی» بهعنوان درس عمومی. اسلام و پژوهشهای تربیتی، 12, 1399؛ 12(1): 55-66