رفتن به محتوای اصلی
English
RSS
ثبت نام در سامانه
ورود به سامانه
اسلام و پژوهشهای تربیتی
صفحه اصلی
مرور
شماره جاری
بر اساس شمارههای نشریه
بر اساس نویسندگان
نمایه نویسندگان
نمایه کلیدواژه
نمایه موضوعات
اطلاعات نشریه
درباره نشريه و هيأت تحريريه
اهداف و چشمانداز
اعضای هیأت تحریریه
منشور اخلاقی
فرآیند ارسال مقاله
راهنمای نویسندگان
فرم تعارض منافع
فرم تعهد نویسندگان
لیست داوران
ارتباط با ما
جستجوی پیشرفته
کلمات کلیدی خود را وارد کنید
شما اینجا هستید
خانه
تعلیم و تربیت
بررسی و تحلیل دیدگاه علامه مصباح یزدی در زمینه مفهوم «تربیت»
عبدالرضا ضرابی
/ استادیار گروه علوم تربیتی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
صفحهها:
45
-
56
تاریخ دریافت: 1400/07/27
تاریخ پذیرش: 1400/12/07
نقد و بررسی «معنای زندگی» در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
✍️
زهرا فریدونی
/ دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شیراز
بابک شمشیری
/ دانشیار گروه مبانی تعلیم و تربیت دانشگاه شیراز
فرهاد خرمائی
/ دانشیار گروه روان شناسی تربیتی دانشگاه شیراز
شهرزاد شاه سنی
/ استادیار گروه مبانی تعلیم و تربیت دانشگاه شیراز
صفحهها:
7
-
24
تاریخ دریافت: 1400/04/23
تاریخ پذیرش: 1400/09/01
نگاهی تطبیقی به مضامین تعلیم و تربیت آیندهگرا و مؤلفههای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
✍️
سیده نجمه تقوی نسب
/ دانشجوی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت
محمد حسن کریمی
/ استادیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شیراز
صفحهها:
85
-
98
تاریخ دریافت: 1396/11/22
تاریخ پذیرش: 1397/05/05
فطرت: استعداد یا فعلیت؟
اسدالله طوسی
/ استادیار مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
صفحهها:
37
-
52
تاریخ دریافت: 1395/12/27
تاریخ پذیرش: 1396/05/22
تحلیل آراء و اندیشه های فلسفی ـ تربیتی نادینگز و نقد آن از منظر تعلیم و تربیت اسلامی
✍️
حمید احمدی هدایت
/ دانشجوی دکتری فلسفة تعلیم و تربیت، دانشگاه شاهد تهران
نجمه احمدآبادی آرانی
/ دانشجوی دکتری فلسفة تعلیم و تربیت، دانشگاه پیام نور تهران
محمدحسن میرزامحمدی
/ دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه شاهد تهران
صفحهها:
105
-
130
تاریخ دریافت: 1395/02/18
تاریخ پذیرش: 1395/06/23
واکاوی اهداف تعلیم و تربیت نفس در اندیشه روان شناختی فلسفی ملاصدرا
سعید بهشتی
/ استاد و مدیر گروه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی
سیداحمد رهنمائی
/ دانشیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
✍️
مهدی رضائی
/ دکترای فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی
صفحهها:
25
-
48
تاریخ دریافت: 1394/10/23
تاریخ پذیرش: 1395/03/23
نگرشی تربیتی به جایگاه حکمت و دانش در دنیای معاصر
حبیب کارکن
/ دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تربیت مدرس
صفحهها:
69
-
88
تاریخ دریافت: 1391/08/29
تاریخ پذیرش: 1391/12/15
بررسی و نقد نگاه پستمدرنیسم به تعلیم و تربیت ارزشها
محمدآصف محسنی (حکمت)
/ دانشجوی دکتری فلسفة تعلیم و تربیت اسلامی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
صفحهها:
25
-
52
تاریخ دریافت: 1391/06/08
تاریخ پذیرش: 1391/10/20
وضعیت پستمدرنیسم و ارزشها: نسبتسنجی هستیشناسی و معرفتشناسی پستمدرنیسم با تعلیم و تربیت اسلامی
محمدعلی توانا
/ استادیارگروه علوم سیاسی دانشگاه یزد
ملیحه مولوی نسب
/ دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه یزد
صفحهها:
59
-
84
تاریخ دریافت: 1391/04/10
تاریخ پذیرش: 1391/07/08
تعلیم و تربیت و دنیای ناشناخته دینی کودکان
ناصر باهنر
/ استاد دانشگاه امام صادق(ع)
صفحهها:
203
-
235
تاریخ دریافت: 1388/05/02
تاریخ پذیرش: 1388/07/12