اسلام و پژوهش‌های تربیتی، سال ، شماره ، پیاپی ، 1404، صفحات -

    اولویت سنجی شاخصه های دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در نگاه مقام معظم رهبری با تمرکز بر روش تلفیقی تحلیل محتوای کمی و کیفی (30)

    چکیده: 
    : آموزش و پرورش و همچنین سازمان های مردم نهاد تربیتی و فرهنگی که در حیطه تربیت نوجوان فعالیت میکنند، رسالت اصلیشان به وجود آوردنِ خصوصیات ویژه ای در جامعه هدف است. اما سؤال مهم اینجاست که این خصوصیات چه خصوصیاتی بوده و از این مهم تر اینکه کدام یک از آن ها دارای اولویت بیشتری هستند؟ در این مقاله بعد از محور قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری و منظومه فکری ایشان، با استفاده از روش تلفیقی تحلیل محتوای کمی و کیفی و تولید اصول استنباط چهارگانه، به استخراج نظام اولویت شاخصه های مذکور پرداخته شده است. با توجه به فرآیند گفته شده، «ایمان» مهم ترین شاخصه برای دانش آموز تراز انقلاب اسلامی است. «اهل کار انقلابی و سیاسی بودن»، «با هویت»، «اهل علم» و «دارای مهارت بودن» نیز به ترتیب در رتبه های بعدی قرار میگیرند.
    Article data in English (انگلیسی)
    متن کامل مقاله: 

    احمد سعیدی/ طلبه سطح عالی حوزه علمیه قم asaeidi91@gmail.com

    چکیده: آموزش و پرورش و همچنین سازمان های مردم نهاد تربیتی و فرهنگی که در حیطه تربیت نوجوان فعالیت میکنند، رسالت اصلیشان به وجود آوردنِ خصوصیات ویژه ای در جامعه هدف است. اما سؤال مهم اینجاست که این خصوصیات چه خصوصیاتی بوده و از این مهم تر اینکه کدام یک از آن ها دارای اولویت بیشتری هستند؟ در این مقاله بعد از محور قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری و منظومه فکری ایشان، با استفاده از روش تلفیقی تحلیل محتوای کمی و کیفی و تولید اصول استنباط چهارگانه، به استخراج نظام اولویت شاخصه های مذکور پرداخته شده است. با توجه به فرآیند گفته شده، «ایمان» مهم ترین شاخصه برای دانش آموز تراز انقلاب اسلامی است. «اهل کار انقلابی و سیاسی بودن»، «با هویت»، «اهل علم» و «دارای مهارت بودن» نیز به ترتیب در رتبه های بعدی قرار میگیرند.

    کلید واژه ها: دانش آموز تراز، شاخصه، اولویت سنجی، تحلیل محتوا، اصول استنباط 
     

    شیوه ارجاع به این مقاله: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    (نویسنده تعیین نشده).(1404) اولویت سنجی شاخصه های دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در نگاه مقام معظم رهبری با تمرکز بر روش تلفیقی تحلیل محتوای کمی و کیفی (30). دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، ()، -

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    (نویسنده تعیین نشده)."اولویت سنجی شاخصه های دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در نگاه مقام معظم رهبری با تمرکز بر روش تلفیقی تحلیل محتوای کمی و کیفی (30)". دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، ، ، 1404، -

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    (نویسنده تعیین نشده).(1404) 'اولویت سنجی شاخصه های دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در نگاه مقام معظم رهبری با تمرکز بر روش تلفیقی تحلیل محتوای کمی و کیفی (30)'، دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، (), pp. -

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    (نویسنده تعیین نشده). اولویت سنجی شاخصه های دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در نگاه مقام معظم رهبری با تمرکز بر روش تلفیقی تحلیل محتوای کمی و کیفی (30). اسلام و پژوهش‌های تربیتی، , 1404؛ (): -