هدف این پژوهش استخراج استلزام های سبک زندگی اسلامی با تمرکز بر رابطۀ انسان با خداست. روش پژوهش، کیفی از نوع تحلیلی است. جامعۀ مورد مطالعه در این پژوهش، اسناد تحولی آموزش و پرورش است که از این جامعه بر اساس اهداف پژوهش هدفمند، نمونه برداری صورت گرفت و هم زمان با فرایند جمع آوری داده ها و با استفاده از روش تحلیل مضمون و تجزیه و تحلیل به طور مداوم انجام شد. یافته های پژوهش حاکی از این است که استلزامات «رابطۀ انسان با خدا» را می توان در سه حوزۀ عقلی، عاطفی و عملی دسته بندی کرد. استلزامات عقلی با سه مضمون اصلی توحید محوری، معادمحوری و ولایت محوری، استلزامات عاطفی با دو مضمون اصلی حب و بغض، و استلزامات عملی با دو مضمون اصلی اعمال عبادی و اعمال اخلاقی برشماری شد. ازاین رو نظام آموزش و پرورش با ایجاد معرفت بخشی به دانش آموزان از طریق استلزامات سه گانه (شناختی، عاطفی و عملی) می تواند در زمینۀ استقرار سبک زندگی اسلامی در دانش آموزان نقش آفرین باشد.
صمدی، معصومه.(1400) استلزامات سبک زندگی اسلامی (با تمرکز بر رابطۀ انسان با خدا) در اسناد تحولی آموزش و پرورش. دو فصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی، 13(1)، 25-40
معصومه صمدی."استلزامات سبک زندگی اسلامی (با تمرکز بر رابطۀ انسان با خدا) در اسناد تحولی آموزش و پرورش". دو فصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی، 13، 1، 1400، 25-40
صمدی، معصومه.(1400) 'استلزامات سبک زندگی اسلامی (با تمرکز بر رابطۀ انسان با خدا) در اسناد تحولی آموزش و پرورش'، دو فصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی، 13(1), pp. 25-40
صمدی، معصومه. استلزامات سبک زندگی اسلامی (با تمرکز بر رابطۀ انسان با خدا) در اسناد تحولی آموزش و پرورش. اسلام و پژوهشهای تربیتی، 13, 1400؛ 13(1): 25-40