بررسی وضعیت مؤلفههای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کتابهای درسی دورهی ابتدایی و متوسطه اول
Article data in English (انگلیسی)
- قرآن کريم، 1386، ترجمه: ناصر مکارم شيرازي، مشهد، آستان قدس رضوي.
- نهج البلاغه، 1387، ترجمه: محمد دشتي، قم، جمال.
- ايزدي، عاليه، 1390، ميزان توجه به امر به معروف و نهي از منکر در برنامه درسي پيامهاي آسماني اول راهنمايي، پاياننامه کارشناسي ارشد علوم تربيتي، دانشگاه آزاد واحد مرودشت.
- بسيج، احمدرضا، 1389، امر به معروف و نهي از منکر در ساحت حقوق شهروندي، شهرکرد، سدره.
- ﺑﯿﺎﻧﺎت آﯾﺖاﷲ ﺧﺎﻣﻨﻪاي ﻣﺪﻇﻠﻪاﻟﻌﺎﻟﯽ، 1379، بيانات مقام معظم رهبري در پيام به نخستين اجلاس پژوهشي امر به معروف و نهي از منکر.
- ﺑﯿﺎﻧﺎت آﯾﺖاﷲ ﺧﺎﻣﻨﻪاي ﻣﺪﻇﻠﻪاﻟﻌﺎﻟﯽ، 1374، بيانات مقام معظم رهبري در ديدار جمعي از پاسداران.
- بيابانگرد، اسماعيل، 1384، روشهاي تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي، تهران، دوران.
- جوادي آملي، عبدالله، 1392، مفاتيح الحيات، قم، اسراء.
- سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي، 1398، کتاب درسي هويت اجتماعي، پايه دوازدهم، تهران، وزارت آموزش و پرورش.
- سرمد، زهره، بازرگان، عباس، و الهه حجازي، 1380، روشهاي تحقيق در علوم رفتاري، تهران، آگه.
- سروش، محمد، و سيدمحمد مقدسنيا، 1383، امر به معروف و نهي از منکر، قم، زمزم هدايت.
- شامس، عبدالرضا، 1394، تحليل محتواي کتب علوم انساني پايه ششم ابتدايي از نظر ميزان توجه به مؤلفههاي فروع دين اسلام، پاياننامه کارشناسي ارشد علوم تربيتي، دانشگاه آزاد واحد مرودشت.
- صافي، احمد، 1388، سازمان و اداره امور مدارس، تهران، رشد.
- فتحآبادي، محمود، 1388، «آسيبشناسي امر به معروف و نهي از منکر در دورههاي تاريخي»، مجموعه مقالات همايش ملي نقش امر به معروف و نهي از منکر در حقوق شهروندي و مردمسالاري ديني، شيراز، دانشگاه شيراز.
- کريپندورف، کلوس، 1394، تحليل محتوا، مباني روششناسي، ترجمه: هوشنگ نايبي، تهران، ني.
- کوک، مايکل، 1386، امر به معروف و نهي از منکر در انديشه اسلامي، ترجمه: احمد نمايي، مشهد، بنياد پژوهشهاي اسلامي.
- كليني، محمد يعقوب، 1388، اصول كافي، ترجمه: جواد مصطفوي، تهران، اسماعيليه.
- گال، مرديت؛ بورگ، والتر، 1384، روشهاي تحقيق کمي و کيفي در علوم تربيتي و روانشناسي، ترجمه: نصر و ديگران، تهران، سمت.
- مجلسي، محمدباقر ، 1403ق، بحار الانوار، بيروت، مؤسسه الوفا.
- مسعودي، محمداسحاق، 1393، آموزش ملي امر به معروف و نهي از منکر، تهران، پيام آزادي.
- مصباح يزدي، محمدتقي، 1382، دروس فلسفه اخلاق، تهران، اطلاعات.
- ـــــ ، 1389، بزرگترين فريضه، قم، مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني.
- مطهري، مرتضي، 1377، مجموعه آثار، قم، صدرا.
- ـــــ ، 1387، ده گفتار، قم، صدرا.
- مکارم شيرازي، ناصر، 1374، تفسير نمونه، تهران، دار الکتاب اسلاميه.
- منصور، جهانگير، 1379، قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، تهران، دوران.
- نيکلس، ادري و هاوارد، 1381، راهنماي عملي برنامهريزي درسي، ترجمه: داريوش دهقان، تهران، قدياني.
- وزارت آموزش و پرورش، 1398، كتابهاي درسي دورههاي ابتدايي در سال تحصيلي ۱۳97 – ۱۳98.
- هولستي، ال.آر، 1374، تحليل محتوا در علوم اجتماعي و انساني، ترجمه: نادر سالارزاده، تهران، دانشگاه علامه طباطبايي.
- يارمحمديان، محمدحسين، 1390، اصول برنامهريزي درسي، تهران، يادواره کتاب.
- Altabach, P. C. (1991). Textbook in American society: Politics, and Pedagogy. Albany, NY: state university of New York Press.
- Unesco,(2005). A comprehensive strategy for Textbooks and learning Materials,Unesco,Paris.