هدف از انجام این پژوهش، خوانش انتقادی اهداف شاخص های ده گانة طرح تربیتی مدرسة امین است. روش پژوهش کیفی از نوع تحلیل محتواست. جامعة تحقیق در این مطالعه چارچوب مفهومی طرح تربیتی مدرسة امین، مصوبة معاونت تبلیغ حوزة علمیة قم است. یافته های حاصله حاکی از این است که طرح تربیتی امین برخوردار از قابلیت هایی است که به استفاده از ظرفیت دانش آموختگان حوزه های علمیه در آموزش و پرورش، پررنگ شدن حوزة تربیت با تمرکز بر تربیت اعتقادی و عبادی و اخلاقی در مدارس، تلاش جهت برقرار کردن ایجاد ارتباط بین دانش آموزان و روحانیون منجر می شود. ضمن اینکه اهداف طرح با کاستی هایی مواجه است. از کاستی های اهداف این طرح می توان به این موارد اشاره کرد: نسبت برقرار نکردن اهداف شاخص های ده گانه با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش؛ مشخص نبودن رویکرد حاکم بر اهداف و شاخص ها؛ فقدان مبانی نظری؛ روشن نبودن ملاک استخراج شاخص ها؛ روشن نبودن نسبت بین شاخص ها و دوره های تحصیلی؛ فقدان پیوست اعتبار سنجی شاخص ها؛ نبود ارتباط منطقی بین شاخص ها؛ یک جنس نبودن شاخص ها؛ روشن نبودن محتوای آموزشی دربارة تک تک شاخص ها؛ و فقدان برنامة عملیاتی برای تک تک شاخص ها. ازاین رو لازمة گسترش این طرح در مدارس، بازاندیشی دربارة موارد یادشده است.