تأثیر آموزش هوش معنوی اسلامی بر افزایش امیدواری دانشآموزان ابتدایی شهر قم


Article data in English (انگلیسی)
- باقری زنجانی اصل منفرد، لیلا و انتصار فومنی، غلامحسین، 1394، «اثر امیددرمانی گروهی بر تابآوری و امید به زندگی در بیماران مبتلا به سرطان پستان شهر زنجان»، مدیریت ارتقاي سلامت، دوره5، ش4، ص 56-67.
- تميمي آمدي، عبدالواحد بن محمد، 1366، غرر الحكم و درر الكلم، شرح آقاجمال خوانساري، قم، دفتر تبليغات اسلامي.
- جامی، عبدالرحمن، 1381، نقد الفصوص فی شرح نقش الفصوص، تهران، مؤسسة پژوهشی حکمت و فلسفة ایران.
- حيدري، اعظم؛ كوروشنيا، مريم؛ حسینی، سیده مریم، 1394، «رابطه بين هوش معنوي و شادکامي به واسطه بهزيستي روانشناختي»، روشها و مدلهاي روانشناختي، دوره6، ش21، ص73-85.
- خداپناهی، کریم، و همکاران، 1390، «ویژگیهای روانسنجی مقیاس امید اشنایدر»، روانشناسی کاربردی، ش19، ص23-7.
- روحنواز، هانیه، 1396، بررسی تأثیر آموزش هوش معنوی بر افزایش هوش معنوی و انگیزش تحصیلی دانشجویان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه قم.
- سهرابی، فرامرز و ناصری، اسماعیل، 1388، «بررسی مفهوم و مؤلفههای هوش معنوی و ساخت ابزاری برای سنجش آن»، پژوهش در سلامت روانشناختی، سال ششم، ش 3، ص69-77.
- سهرابی، فرامرز، 1396، «هوش معنوی از منظر قرآن و روایات»، معارف قرآنی، سال سیام، ش8، ص55-29.
- صالحی، مهدیه و داودی، شفیقه، 1395، «رابطه هوش معنوی با انگیزه پیشرفت در دانشآموزان»، مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، سال دوم، ش 4، ص64-53.
- صبا، بهمن و اصلفتاحی، بهرام، 1396، «تأثیر آموزش هوش معنوی با تأکید بر آموزههای قرآنی، بر واکنش به استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پسر دورة متوسطه شهرستان شبستر»، مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، سال سوم، ش 2، ص136-117.
- عبدالهزاده، حسن، و همکارن، 1388، آزمون هوش معنوی، تهران، روانسنجی.
- غباریبناب، باقر، و همکاران، 1387، «هوش معنوی»، اندیشه نوین تربیتی، سال دهم، ش3، ص147-125.
- فرانکپور، فرناز، و همکاران، 1389، «رابطه هوش معنوی و عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در سال تحصیلی 90-89»، زن و مطالعات خانواده، سال نهم، ش 3، ص119-97.
- فرهنگی، علی، و همکاران، 1388، «هوش پیشبینی کنندة رهبری تحول آفرین: بررسی روابط میان هوش معنوی، هوش عاطفی و رهبری تحولآفرین»، علوم مدیریتی ایران، سال 15، ش 4، ص31-57.
- قاسمی، حیمد، و همکاران، 1394، «ارتباط میان هوش معنوی و انگیزه داوطلبی در انجمنهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش»، تعلیم و تربیت، ش 124، ص161-139.
- قنبری، سیروس و کریمی، ایمان، 1395، «مؤلفههای هوش معنوی در نهجالبلاغه»، پژوهشنامه نهج البلاغه، سال3، ش 4، ص99-119.
- کرمانی، زهرا و خداپناهي، محمدكريم، حيدري، محمود،1390، «ويژگيهاي روانسنجي مقياس اميد اسنايدر»، روانشناسی کاربردی، دوره 5، ش3، پیاپی19، ص7-23.
- محمودیراد، غلامحسین و باقریان، فاطمه، 1394، «تأثیر آموزش هوش معنوی بر استرس شغلی پرستاران»، مدیریت پرستاری، سال4، ش4، ص79-69.
- مطهری، مرتضی، 1384، مجموعه آثار، قم، صدرا.
- منصوری، رضا، و همکاران، 1395، «اثربخشی آموزش مؤلفههای هوش معنوی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع دبیرستان»، مرکز مطالعات و توسعه علوم پزشکی، سال هفتم، ش3، ص81-74.
- مهرابی، ابراهیم، 1392، «اقتراحی (پیشنهادی) در متافیزیک هوش معنوی در اسلام»، انسانپژوهی دینی، ش29، ص5-30.
- یداللهپور، محمدهادی و فاضلیکبریا، مهناز، 1393، «بررسی تطبیقی مفهوم هوش معنوی از منظر روانشناسی و اسلام»، اسلام و سلامت، ش1، ص48-57.
- Ahrens, A. H., & Haaga, D. A. 1993. The specificity of attributional style and expectations to positive and negative affectivity, depression, and anxiety. Cognitive therapy and research, 171, 83-98.
- Alarcon, G. M., Bowling, N. A., & Khazon, S. 2013. Great expectations: A meta-analytic examination of optimism and hope. Personality and Individual Differences, 547, 821-827.
- Amram, Y. 2005. Intelligence Beyond IQ: The contribution of emotional and spiritual intelligences to effective business leadership. Institute of transpersonal psychology, 35-39.
- Coduti, W. A., & Schoen, B. 2014. Hope model: A method of goal attainment with rehabilitation services clients. Journal of Rehabilitation, 802, 30.
- Ellis, A., & Knaus, W.J. 1977. Overcoming procrastination: Or how to think and act rationally in spite of life's inevitable hassles. New York: Institute for Rational Living.
- Emmons, R. A. 2000. Is spirituality an intelligence? Motivation, cognition, and the psychology of ultimate concern. The International Journal for the psychology of Religion, 10(1), 3-26.
- Feldman, D. B., & Snyder, C. R. 2005. Hope and the meaningful life: Theoretical and empirical associations between goal–directed thinking and life meaning. Journal of Social and clinical Psychology, 243, 401-421.
- Fowler, D. R., Weber, E. N., Klappa, S. P., & Miller, S. A. 2017. Replicating future orientation: Investigating the constructs of hope and optimism and their subscales through replication and expansion. Personality and Individual Differences, 116, 22-28.
- French, M. T., Homer, J. F., Popovici, I., & Robins, P. K. 2015. What you do in high school matters: High school GPA, educational attainment, and labor market earnings as a young adult. Eastern Economic Journal, 413, 370-386.
- Goda, Y., Yamada, M., Kato, H., Matsuda, T., Saito, Y., & Miyagawa, H. 2015. Procrastination and other learning behavioral types in e-learning and their relationship with learning outcomes. Learning and Individual Differences, 37, 72-80.
- Goda, Y., Yamada, M., Matsuda, T., Kato, H., Saito, Y., & Miyagawa, H. 2013. Effects of Help Seeking Target Types on Completion Rate and Satisfaction in E-Learning.
- Hussain, I., & Sultan, S. 2010. Analysis of procrastination among university students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 1897–1904.
- Klassen, R. M., Krawchuk, L. L., Lynch, S. L., & Rajani, S. 2008. Procrastination and motivation of undergraduates with learning disabilities: A mixed-methods inquiry.
- Krok, D. 2015. The role of meaning in life within the relations of religious coping and psychological well-being. Journal of Religion and Health, 546, 2292-2308.
- Learning Disabilities Research and Practice, 233), 137–147.
- Nasel, D. 2004. Spiritual orientation in relation to spiritual intelligence: A consideration of traditional Christianity and New Age/individualistic spirituality (Doctoral dissertation, University of South Australia).
- Oehrlein, P. 2009. Determining the Future Income of College Students.
- Onwuegbuzie, A. J. 2004. Academic procrastination and statistics anxiety. Assessment and Evaluation in Higher Education, 291), 3–19.
- Owens, A. M., & Newbegin, I. 1997. Procrastination in high school achievement: A causal structural model. Journal of Social Behavior and Personality, 124, 869–887.
- Özer, B. U., Demir, A., & Ferrari, J. R. 2009. Exploring academic procrastination among Turkish students: Possible gender differences in prevalence and reasons. The Journal of Social Psychology, 1492, 241–257.
- Özer, B.U., & Saçkes, M. 2011. Effects of academic procrastination on college students' life satisfaction. Procedia Social and Behavioral Sciences, 12, 512–519.
- Proceedings of INTED 2013 (pp. 1399–1403).
- Psychology, 334), 387–394.
- Rothblum, E. D., Solomon, L. J., & Murakami, J. 1986). Affective, cognitive, and behavioral differences between high and low procrastinators. Journal of Counseling
- Satici, S. A. 2016. Psychological vulnerability, resilience, and subjective well-being: The mediating role of hope. Personality and Individual differences, 102, 68-73.
- Schouwenburg, H.C., Lay, C., Pychyl, T.A., & Ferrari, J.R. 2004. Counseling the procrastinator in academic settings. Washington, D.C.: American Psychological Association
- Snyder, C. R., Harris, C., Anderson, J. R., Holleran, S. A., Irving, L. M., Sigmon, S. T.,... & Harney, P. 1991. The will and the ways: Development and validation of an individual-differences measure of hope. Journal of personality and social psychology, 604, 570.
- Solomon, L. J., & Rothblum, E. D. 1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 314), 503–509.
- Tan, C.X., Ang, R.P., Klassen, R.M., Yeo, L.S.,Wong, I.Y.F., Huan, V.S., & Chong,W.H. 2008. Correlates of academic procrastination and students' grade goals. Current Psychology, 27, 135–144.
- Tice, D.M., & Baumeister, R.F. 1997. Longitudinal study of procrastination, performance, stress, and health: The costs and benefits of dawdling. Psychological Science, 8, 454–458.
- Tucker, R., Wingate, L., O'Keefe, V., Mills, A., Rasmussen, K., Davidson, C., & Grant, D. 2013. Rumination and suicidal ideation: The moderating roles of hope and optimism. Personality and Individual Differences, 555, 606–611.
- van Eerde,W. 2003. Ameta-analytically derived nomological network of procrastication. Personality and Individual Differences, 35, 1401–1418.
- Wigglesworth, C. 2006. Why spiritual intelligence is essential to mature leadership. Integral Leadership Review, 6(3), 1-17.
- Zohar, D., Marshall, I., & Marshall, I. N. 2000. SQ: Connecting with our spiritual intelligence. Bloomsbury Publishing USA.