اسلام و پژوهش‌های تربیتی، سال ششم، شماره اول، پیاپی 11، بهار و تابستان 1393، صفحات 5-24

    نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلا‌می‌ (بر مبنای فلسفه‌ی اسلامی)

    نوع مقاله: 
    پژوهشی
    نویسندگان:
    ✍️ فاطمه اردبیلی / کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه علامه طباطبایی / fatemehardebili@yahoo.com
    سعید بهشتی / دانشیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه علامه طباطبایی / beheshti@atu.ac.ir
    چکیده: 
    مدافعان رویکرد تلفیقی در فلسفة تعلیم و تربیت اسلا می، که افرادی همچون کیلانی و به ویژه خسرو باقری هستند، نخست به نفی و رد رویکرد ایجابی نسبت به کاربست فلسفة اسلا می در تدوین فلسفة تعلیم و تربیت اسلا می دست زده اند و در ادامه، با بیان اینکه گریزی از فلسفه به طور کلی نیست، رویکرد سلبی را هم رد نموده، در جست وجوی راه سو می برآمده اند که به بیان ایشان، همان «استفاده از فلسفه همچون روش و ساختار است». مقالة حاضر نخست به این دیدگاه و در ادامه، به نقد و ارزیابی آن پرداخته است. نخست چالش اسلامی بودن فلسفة اسلا می مطرح شده است تا ملاحظه شود که اشکالات این گروه به اسلامی بودن فلسفة اسلا می ـ که مبنای نفی فلسفة اسلا می از سوی این گروه است ـ آیا اساساً وارد است؟ و در ادامه، رویکرد تلفیقی نقد و بررسی شده است.
    Article data in English (انگلیسی)
    متن کامل مقاله: 

     

     

    شیوه ارجاع به این مقاله: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    اردبیلی، فاطمه، بهشتی، سعید.(1393) نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلا‌می‌ (بر مبنای فلسفه‌ی اسلامی). دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 6(1)، 5-24

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    فاطمه اردبیلی؛ سعید بهشتی."نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلا‌می‌ (بر مبنای فلسفه‌ی اسلامی)". دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 6، 1، 1393، 5-24

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    اردبیلی، فاطمه، بهشتی، سعید.(1393) 'نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلا‌می‌ (بر مبنای فلسفه‌ی اسلامی)'، دو فصلنامه اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 6(1), pp. 5-24

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    اردبیلی، فاطمه، بهشتی، سعید. نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلا‌می‌ (بر مبنای فلسفه‌ی اسلامی). اسلام و پژوهش‌های تربیتی، 6, 1393؛ 6(1): 5-24