TY - JOUR ID - 79 TI - روش‌شناسی الگو در انتقال ارزش‌ها JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 7 LA - fa SN - x434-8002 AU - Ali, Fallah Rafee AD - استادیار - فلسفه غرب+دین شناسی موسسه امام+خارج فقه واصول Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 4 IS - 2 SP - 33EP - 57انعطاف‌پذیری ,جوانان ,الگوپذیری ,عالمان دینی ,باورمندی ,عمل‌گرایی ,تفکیک‌گرایی ,مطلق‌گریزی ,زمان‌شناسی ,تربیت. ,DO - AB - بحث و بررسی در زمینه‌ی چیستی الگو و نقش آن در تربیت، همواره دغدغه‌ی مهم فیلسوفان تعلیم و تربیت بوده است. بر این اساس، درباره‌ی جایگاه الگو و اهمیت آن، سخنان نغز، بسیار گفته شده است؛ اما درباره‌ی نقش الگو در انتقال ارزش ها و چگونگی اثرگذاری آن بر افرادِ تحت تربیت، به ویژه نسل جوان، کمتر سخن به میان آمده است. پژوهش حاضر بررسی نقش الگو با رویکرد یاد شده را مطمح نظر خود قرار داده است. نویسنده در این نوشتار با تقسیم روش شناسی مرتبط با الگو و افراد هدف و بیان مؤلفه هایی در ذیل هریک، کوشیده است تا به دیدگاهی نو در این زمینه تقرب جوید. اهمیت و حساسیت الگوپذیری، برخوردار از فرایندی است که سرعت و سلامت آن، به دقت و توجه به این مؤلفه ها و رعایت عملی آنها وابسته است. این پژوهش با رویکرد درون دینی و به شیوه‌ی تحلیلی ـ منطقی انجام شده است. UR - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/79 L1 - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/sites/eslampajoheshha.nashriyat.ir/files/article-files/7517.pdf ER -