TY - JOUR ID - 71 TI - بررسی تأثیر شیوه‌ی آموزش ارزش‌های دینی بر درونی سازی ارزش عفاف مبتنی بر دیدگاه «تربیت‌منش و شخصیت» توماس لیکنا JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 7 LA - fa SN - x434-8002 AU - Mahdi, AD - دانشجوی دکتری - موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی AU - Hasan, AD - استاد Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 4 IS - 1 SP - 101EP - 124شخصیت ,درونی‌سازی ,عفاف ,تربیت‌منش ,ارزش. ,DO - AB - پژوهش حاضر با هدف بررسی چگونگی تأثیر آموزش ارزش های دینی مبتنی بر دیدگاه «تربیت منش و شخصیت» توماس لیکنا1 بر درونی سازی ارزش عفاف از طریق برنامه‌ی درسی در دانش آموزان مقطع دبیرستان ناحیه‌ی 4 استان قم صورت گرفته است. جامعه‌ی آماری این پژوهش را دانش آموزان مقطع دبیرستان غیر انتفاعی جاویدان شهر قم تشکیل می دهند. نمونه‌ی آماری این تحقیق بر اساس استاندارهای نمونه گیری، تعداد 14 نفر است. تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش از طریق ترسیم جدول های توزیع فراوانی، نمودار درصدی (آمار توصیفی) و آزمون «تی» (آمار استنباطی) انجام شده است. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss با روش آماری تحلیل واریانس یک راهه و همبستگی «پیرسون» تجزیه و تحلیل شده است. همان گونه که نتایج نشان داده، میان برنامه‌ی درسی آموزش ارزش های دینی مبتنی بر دیدگاه «تربیت منش» و شخصیت و درونی سازی ارزش عفاف در دانش آموزان تفاوت معناداری وجود دارد که همین موجب تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به این ارزش در ابعاد گوناگون اهمیت عفاف، عفّت گفتاری، پوششی، دیداری، شنیداری و جنسی شده است. UR - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/71 L1 - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/sites/eslampajoheshha.nashriyat.ir/files/article-files/4_0.pdf ER -