@article { author = {, Mahdi and , Hasan}, title = {بررسی تأثیر شیوه‌ی آموزش ارزش‌های دینی بر درونی سازی ارزش عفاف مبتنی بر دیدگاه «تربیت‌منش و شخصیت» توماس لیکنا}, journal = {اسلام و پژوهش‌های تربیتی 7، بهار و تابستان 1391}, volume = {4}, number = {1}, pages = {101-124}, year = {2012}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {x434-8002}, eissn = {2980-8367}, doi = {}, abstract = {The present paper explores the effect of teaching religious values based on Likona's theory about character and personality education on internalizing of chastity value in high school students in Qom, zone 4, through the curriculum. The statistical population includes students of a private high school named Javidan. The statistical sample includes 14 students who were selected on the basis of sampling standards. Tables of frequency, descriptive and inferential statistics were used to analyze data. The research findings show that there is a significant difference between the curriculum of teaching religious value based on character and personality education approach and internalization of students' chastity value, which underlines the change in the students' attitude towards this value in as far as importance of chastity of speech, dress, seeing, hearing, and sexual behavior are concerned}, keywords = {internalization, chastity, character and personality education, Curriculum, religious values, }, title_fa = {بررسی تأثیر شیوه‌ی آموزش ارزش‌های دینی بر درونی سازی ارزش عفاف مبتنی بر دیدگاه «تربیت‌منش و شخصیت» توماس لیکنا}, abstract_fa ={پژوهش حاضر با هدف بررسی چگونگی تأثیر آموزش ارزش های دینی مبتنی بر دیدگاه «تربیت منش و شخصیت» توماس لیکنا1 بر درونی سازی ارزش عفاف از طریق برنامه‌ی درسی در دانش آموزان مقطع دبیرستان ناحیه‌ی 4 استان قم صورت گرفته است. جامعه‌ی آماری این پژوهش را دانش آموزان مقطع دبیرستان غیر انتفاعی جاویدان شهر قم تشکیل می دهند. نمونه‌ی آماری این تحقیق بر اساس استاندارهای نمونه گیری، تعداد 14 نفر است. تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش از طریق ترسیم جدول های توزیع فراوانی، نمودار درصدی (آمار توصیفی) و آزمون «تی» (آمار استنباطی) انجام شده است. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss با روش آماری تحلیل واریانس یک راهه و همبستگی «پیرسون» تجزیه و تحلیل شده است. همان گونه که نتایج نشان داده، میان برنامه‌ی درسی آموزش ارزش های دینی مبتنی بر دیدگاه «تربیت منش» و شخصیت و درونی سازی ارزش عفاف در دانش آموزان تفاوت معناداری وجود دارد که همین موجب تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به این ارزش در ابعاد گوناگون اهمیت عفاف، عفّت گفتاری، پوششی، دیداری، شنیداری و جنسی شده است.}, keywords_fa = {شخصیت ,درونی‌سازی ,عفاف ,تربیت‌منش ,ارزش. ,}, url = {https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/71}, eprint = {https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/sites/eslampajoheshha.nashriyat.ir/files/article-files/4_0.pdf} }