TY - JOUR ID - 7 TI - بررسی روش‌های تدریس و ارزشیابی معلمان دروس دینی و نگرش و رفتار دینی دانش‌آموزان دبیرستان‏های دخترانه ناحیه 2 شهر کرمان JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 7 LA - fa SN - x434-8002 AU - Seyed hamidreza, AD - استاد - گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان AU - , AD - Y1 - 2009 PY - 2009 VL - 1 IS - 1 SP - 53EP - 94نگرش دینی ,روش تدریس ,روش ارزشیابی ,رفتار دینی ,معلم ,دانش‏آموز ,دبیرستان. ,DO - AB - این تحقیق به منظور تبیین وضعیت روش های تدریس و ارزشیابی معلمان دروس دینی دبیرستان‏های ناحیه‌ی2 شهر کرمان و نگرش و رفتار دینی دانش‏آموزان دبیرستان‏های مذکور انجام گردیده است. ابزار جمع‏آوری اطلاعات، پرسش نامه بوده است که 34 سؤل آن مرتبط با سنجش روش های تدریس، 26 سؤل مرتبط با سنجش روش های ارزشیابی معلمان، 32 سؤل مرتبط با سنجش نگرشی دینی و 7 سؤل مرتبط با سنجش رفتار دینی دانش‏آموزان طراحی وتنظیم گردید. جامعه‌ی آماری تحقیق، کلیه معلمان دروس دینی و دانش‏آموزان مقطع متوسطه ناحیه‌ی 2 شهر کرمان و حجم نمونه شامل کلیه معلمان دروس دینی و 307 دانش‏آموز بوده است که به روش نمونه‏گیری خوشه‏ای انتخاب گردیدند. نتایج تحقیق بیانگر آن است که نمره‌ی روش تدریس و ارزشیابی معلمان خوب (یا مطابق با ضوابط و موازین روش های تدریس و ارزشیابی یعنی 4 از 5) می‏باشد. همچنین میانه‌ی متغیر نگرش دینی دانش‏آموزان دبیرستان‏ها بین 4 و 5 (خوب و عالی) قرار دارد. در حالی که، میانه متغیر رفتار دینی برابر3 (متوسط) می‏باشد. UR - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/7 L1 - ER -