@article { author = {, Seyed hamidreza and , }, title = {بررسی روش‌های تدریس و ارزشیابی معلمان دروس دینی و نگرش و رفتار دینی دانش‌آموزان دبیرستان‏های دخترانه ناحیه 2 شهر کرمان}, journal = {اسلام و پژوهش‌های تربیتی 1، بهار و تابستان 1388}, volume = {1}, number = {1}, pages = {53-94}, year = {2009}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {x434-8002}, eissn = {2980-8367}, doi = {}, abstract = {The present study aims at explaining the status quo of teaching and testing methods used by teachers of religious matters in high-schools of district 2 of Kerman city, and the religious attitude and behavior of the students in these high-schools. The device for gathering data was a questionnaire with 34 questions on evaluation of teaching methods, 26 questions on evaluation of teachers' testing methods, 32 questions on evaluation of religious attitude, and 7 questions on evaluation of students' religious behavior. The statistic community of this research consisted of all religious teachers and high-school students in district 2 of Kerman city, and the sample group consisted of all religious teachers and 307 students selected through cluster sampling. The results show that the score for teachers' teaching and testing method is good (or consistent with rules and principles of teaching and testing methods, i.e. 4 out of 5). The variable mean of the high-school students' religious attitude is between 4 and 5 (good and excellent), while the score on variable mean of the religious behavior is 3 (average). }, keywords = {}, title_fa = {بررسی روش‌های تدریس و ارزشیابی معلمان دروس دینی و نگرش و رفتار دینی دانش‌آموزان دبیرستان‏های دخترانه ناحیه 2 شهر کرمان}, abstract_fa ={این تحقیق به منظور تبیین وضعیت روش های تدریس و ارزشیابی معلمان دروس دینی دبیرستان‏های ناحیه‌ی2 شهر کرمان و نگرش و رفتار دینی دانش‏آموزان دبیرستان‏های مذکور انجام گردیده است. ابزار جمع‏آوری اطلاعات، پرسش نامه بوده است که 34 سؤل آن مرتبط با سنجش روش های تدریس، 26 سؤل مرتبط با سنجش روش های ارزشیابی معلمان، 32 سؤل مرتبط با سنجش نگرشی دینی و 7 سؤل مرتبط با سنجش رفتار دینی دانش‏آموزان طراحی وتنظیم گردید. جامعه‌ی آماری تحقیق، کلیه معلمان دروس دینی و دانش‏آموزان مقطع متوسطه ناحیه‌ی 2 شهر کرمان و حجم نمونه شامل کلیه معلمان دروس دینی و 307 دانش‏آموز بوده است که به روش نمونه‏گیری خوشه‏ای انتخاب گردیدند. نتایج تحقیق بیانگر آن است که نمره‌ی روش تدریس و ارزشیابی معلمان خوب (یا مطابق با ضوابط و موازین روش های تدریس و ارزشیابی یعنی 4 از 5) می‏باشد. همچنین میانه‌ی متغیر نگرش دینی دانش‏آموزان دبیرستان‏ها بین 4 و 5 (خوب و عالی) قرار دارد. در حالی که، میانه متغیر رفتار دینی برابر3 (متوسط) می‏باشد.}, keywords_fa = {نگرش دینی ,روش تدریس ,روش ارزشیابی ,رفتار دینی ,معلم ,دانش‏آموز ,دبیرستان. ,}, url = {https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/7}, eprint = {} }