TY - JOUR ID - 61 TI - برنامه درسی، ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 7 LA - fa SN - x434-8002 AU - Abassali, Shameli AD - دانشیار - گروه روانشناسی جامعه المصطفی العالمیه AU - Hasan, AD - استاد AU - Hamid reza, AD - کارشناس ارشد - مؤسسه امام خمینی(ره) Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 3 IS - 2 SP - 77EP - 98اصول ,تربیت اخلاق ,شیوه‌ها ,تربیت اخلاقی و برنامه درسی. ,DO - AB - تربیت اخلاقی یکی از مهم ترین مسائل آموزشی و تربیتی می باشد. دستیابی به این هدف بزرگ در نهاد آموزش و پرورش، نیازمند نقشه ای است که در ادبیات علوم تربیتی، به آن برنامه درسی می گویند. این طرح و نقشه، زمانی می تواند آن نهاد را به اهداف مطلوب خود برساند که بر مبانی، اصول و شیوه های دینی و ارزشی فرهنگ حاکم بر آن کشور استوار باشد. نیل به الگوی برنامة درسی تربیت اخلاقی مبتنی بر تعالیم دینی، که هدف اصلی تحقیق است، می تواند نیل به طراحی برنامة درسی جامع در زمینه تربیت دینی را فراهم سازد. این مقاله، با رویکردی توصیفی ـ تحلیلی و با استفاده از منابع کتاب خانه ای، به بررسی و تبیین ویژگی های برنامه درسی تربیت اخلاقی، بر اساس نظرات علامه مصباح یزدی پرداخته است. UR - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/61 L1 - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/sites/eslampajoheshha.nashriyat.ir/files/article-files/4.pdf ER -