TY - JOUR ID - 30 TI - بررسی نقش شخصیت و رفتارهای اخلاقی دبیران معارف اسلامی در الگوپذیری دانش آموزان مقطع متوسطه JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 7 LA - fa SN - x434-8002 AU - Ali ashraf, AD - AU - Abassali, Shameli AD - دانشیار - گروه روانشناسی جامعه المصطفی العالمیه Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 2 IS - 1 SP - 189EP - 222دانش‌آموزان مقطع متوسطه ,الگوپذیری رفتارهای اخلاقی ,دبیران معارف اسلامی. ,DO - AB - از مهم ترین ویژگی های دانش آموزان متوسطه، الگوپذیری از معلمان درس معارف اسلامی است. در این پژوهش، محقق با نظرخواهی از دانش آموزان، به بررسی نقش رفتارهای اخلاقی دبیران معارف اسلامی در الگوپذیری اخلاقی دانش آموزان، شیوه درست و مؤثر برخورد و تعامل دبیران معارف اسلامی با دانش آموزان بپردازد. محقق در این پژوهش، افزون بر مطالعات کتابخانه ای، با اجرای پرسش نامه‌ی محقق ساخته، به انجام مطالعات میدانی اقدام کرده است. جامعه‌ی آماری، 15924 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم آباد بوده است. نمونه‌ی آماری بر اساس فرمول کوکران به تعداد 312 نفر تعیین شد، ولی برای ارتقای دقت پژوهش این آمار به 400 نفر افزایش یافت. بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، جامعه‌ی آماری تعیین، و پژوهش در میان آنان به اجرا در آمد. حاصل این پژوهش این است که، خوش خلقی دبیران معارف اسلامی، از میان تمام عوامل ذکرشده‌ی موثر در الگوپذیری دانش آموزان، بالاترین میزان تأثیرگذاری را دارد. UR - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/30 L1 - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/sites/eslampajoheshha.nashriyat.ir/files/article-files/1959.pdf ER -