@article { author = {zarabi, Abdolreza}, title = {تربیت دینی در مدارس انگلستان}, journal = {اسلام و پژوهش‌های تربیتی 26، پاییز و زمستان 1400}, volume = {13}, number = {2}, pages = {23-42}, year = {2022}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {x434-8002}, eissn = {2980-8367}, doi = {}, abstract = {Religion has a long history in Britain and has long been a challenge to various governments. This article examines the role of religious education in UK schools. Due to the successive migrations from different countries, there is a vast religious diversity in this country. Hence, in this country, the situation is different in this regard. In this article, the author tries to study the religious diversity in England and the position of different religions and sects and their effects, especially in schools in this country. }, keywords = {Religion, religious education, UK schools, }, title_fa = {تربیت دینی در مدارس انگلستان}, abstract_fa ={دین و جایگاه آن در کشور بریتانیا، قدمتی تاریخی دارد و از زمان های بسیار دور، به عنوان چالشی در مقابل دولت های مختلف قرار داشته است. این مقاله با هدف بررسی جایگاه تربیت دینی در مدارس انگلستان تدوین یافته است. از آنجایی که تنوع دینی در این کشور، به واسطه‌ی مهاجرت های پیاپی از کشورهای گوناگون زیاد است، وضعیت این کشور از این جهت به گونه ای متفاوت رقم خورده است. در این مقاله، نویسنده سعی دارد که تنوع دینی در انگلستان و جایگاه ادیان و فرقه های مختلف دینی و تأثیرات آنها را، به ویژه در مدارس این کشور بررسی کند.}, keywords_fa = {دین ,تربیت دینی ,مدارس انگلستان ,}, url = {https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/248}, eprint = {https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/sites/eslampajoheshha.nashriyat.ir/files/article-files/2_16.pdf} }