@article { author = {samadi, Masoumeh}, title = {استلزامات سبک زندگی اسلامی (با تمرکز بر رابطۀ انسان با خدا) در اسناد تحولی آموزش و پرورش}, journal = {اسلام و پژوهش‌های تربیتی 25، بهار و تابستان 1400}, volume = {13}, number = {1}, pages = {25-40}, year = {2021}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {x434-8002}, eissn = {2980-8367}, doi = {}, abstract = {Using a qualitative-analytical method this paper seeks to extract the implications of the Islamic lifestyle by focusing on the relationship between man and God. The study population in this study is the evolutionary documents of the Education System that was sampled from this community based on the purposeful research objectives and simultaneously with the data collection process and using the method of content analysis and analysis was done continuously. The findings indicate that the implications of "human relationship with God" can be classified into three areas: intellectual, emotional and practical. Intellectual implications with three main themes of monotheism, resurrection and guardianship, emotional implications with two main themes of love and hate and practical implications with the two main themes of devotional deeds and moral deeds were enumerated. Therefore, the Education System can play a role in establishing an Islamic lifestyle in students by creating knowledge to students through three implications (cognitive, emotional and practical).}, keywords = {implications, worship, man's relationship with God, evolutionary documents of education, }, title_fa = {استلزامات سبک زندگی اسلامی (با تمرکز بر رابطۀ انسان با خدا) در اسناد تحولی آموزش و پرورش}, abstract_fa ={هدف این پژوهش استخراج استلزام های سبک زندگی اسلامی با تمرکز بر رابطۀ انسان با خداست. روش پژوهش، کیفی از نوع تحلیلی است. جامعۀ مورد مطالعه در این پژوهش، اسناد تحولی آموزش و پرورش است که از این جامعه بر اساس اهداف پژوهش هدفمند، نمونه برداری صورت گرفت و هم زمان با فرایند جمع آوری داده ها و با استفاده از روش تحلیل مضمون و تجزیه و تحلیل به طور مداوم انجام شد. یافته های پژوهش حاکی از این است که استلزامات «رابطۀ انسان با خدا» را می توان در سه حوزۀ عقلی، عاطفی و عملی دسته بندی کرد. استلزامات عقلی با سه مضمون اصلی توحید محوری، معادمحوری و ولایت محوری، استلزامات عاطفی با دو مضمون اصلی حب و بغض، و استلزامات عملی با دو مضمون اصلی اعمال عبادی و اعمال اخلاقی برشماری شد. ازاین رو نظام آموزش و پرورش با ایجاد معرفت بخشی به دانش آموزان از طریق استلزامات سه گانه (شناختی، عاطفی و عملی) می تواند در زمینۀ استقرار سبک زندگی اسلامی در دانش آموزان نقش آفرین باشد.}, keywords_fa = {عبودیت ,اسناد تحولی آموزش و پرورش ,رابطۀ انسان با خدا ,استلزامات ,}, url = {https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/241}, eprint = {https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/sites/eslampajoheshha.nashriyat.ir/files/article-files/2_15.pdf} }