@article { author = {Saeidi, Ahmad}, title = {اولویت سنجی شاخصه های دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در نگاه مقام معظم رهبری با تمرکز بر روش تلفیقی تحلیل محتوای کمی و کیفی}, journal = {اسلام و پژوهش‌های تربیتی 30 ، پاییز و زمستان 1402}, volume = {15}, number = {2}, pages = {91-110}, year = {2024}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {x434-8002}, eissn = {2980-8367}, doi = {10.22034/eslampajoheshha.2024.2021010}, abstract = {Education as well as educational and cultural NGOs involved in adolescent education mainly deal with creating special characteristics in the target society. But an important question is: What qualities these characteristics have and more importantly, which of them has more priority? In this article, after focusing on the statements of the Supreme Leader and his intellectual system, using the integrated method of quantitative and qualitative content analysis and producing four principles of inference, the priority system of the mentioned indicators has been extracted. Based on the mentioned process, "faith" is the most important indicator for the Islamic Revolution student. "Having a revolutionary and political character" and "identity", being interested in "knowledge" and "having skills" are in the next ranks of priority.}, keywords = {Islamic Revolution student, indicator, prioritization, Content Analysis, principles of inference, }, title_fa = {اولویت سنجی شاخصه های دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در نگاه مقام معظم رهبری با تمرکز بر روش تلفیقی تحلیل محتوای کمی و کیفی}, abstract_fa ={رسالت اصلی آموزش و پرورش و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد تربیتی و فرهنگی که در حیطه‌ی تربیت نوجوان فعالیت می‌کنند، به‌وجود آوردن خصوصیات ویژه‌ای در جامعه‌ی هدف است؛ اما سؤال مهم اینجاست که این خصوصیات چه خصوصیاتی‌اند؟ و از این مهم‌تر اینکه کدام‌یک از آنها اولویت بیشتری دارند؟ در این مقاله بعد از محور قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری و منظومه‌ی فکری ایشان، با استفاده از روش تلفیقی تحلیل محتوای کمّی و کیفی و تولید اصول استنباط چهارگانه، به استخراج نظام اولویت شاخصه‌های مذکور پرداخته شده است. با توجه به فرایند گفته‌شده، «ایمان» مهم‌ترین شاخصه برای دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی است. «اهل کار انقلابی و سیاسی بودن»، «باهویت»، «اهل علم» و «دارای مهارت» بودن نیز به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.}, keywords_fa = {دانش‌آموز تراز ,شاخصه ,اولویت‌سنجی ,تحلیل محتوا ,اصول استنباط ,}, url = {https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/2021010}, eprint = {https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/sites/eslampajoheshha.nashriyat.ir/files/article-files/2021010-1709106421.pdf} }