TY - JOUR ID - 18 TI - توصیف و ارزیابی رویکردشناختی رشد دینی JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 7 LA - fa SN - x434-8002 AU - Mahmoud, Nouzari AD - استادیار - پژوهشگاه حوزه و دانشگاه Y1 - 2009 PY - 2009 VL - 1 IS - 2 SP - 139EP - 168رشد دینی ,رویکردشناختی ,مراحل رشد دینی ,آموزش دین ,انسان‌انگاری ,تفکر سحری. ,DO - AB - رویکردشناختی رشد دینی، رویکردی است که بر رشد درک مفاهیم دینی و روش تفکر درباره‌ی آموزه های دینی در طول عمر ـ به ویژه دوره‌ی کودکی و نوجوانی ـ متمرکز است و مراحل و تجویزاتی را برای رشد دین داری و آموزش دین پیشنهاد می کند. در این مقاله این رویکرد، به طوراجمالی توصیف و در پنج محور ارزیابی می شود: اختصاص سحری و جادویی اندیشیدن به دوره‌ی کودکی، تصور انسان انگارانه از خدا در دوره‌ی کودکی، مقدار تأثیرپذیری نتایج و یافته ها از آموزه های مسیحی، تناسب چارچوب تحولی ـ شناختی نگر برای تعیین مراحل دین داری و کفایت دلایل تأخیر آموزش دین به کودکان. UR - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/18 L1 - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/sites/eslampajoheshha.nashriyat.ir/files/article-files/1296.pdf ER -