TY - JOUR ID - 14 TI - پست‌مدرنیسم و دلالت‌های آن در تربیت دینی JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 7 LA - fa SN - x434-8002 AU - Hadi, AD - AU - , AD - Y1 - 2009 PY - 2009 VL - 1 IS - 2 SP - 5EP - 60مدرنیته ,کثرت‌گرایی ,تربیت دینی ,پست‌مدرنیسم ,نسبی‌گرایی. ,DO - AB - انسان، موضوع تربیت است و هر گونه طرحی در این زمینه مسبوق به نگاه انسان شناختی ویژه ای است. در این نگاه، تربیت، دین و انسان همواره ملازم یکدیگرند. با ظهور دیدگاه های جدید در حوزه‌ی موضوعات نظری و فلسفی، به ویژه در زمینه‌ی فلسفه‌ی تعلیم و تربیت، چالش هایی تازه پیش روی تربیت انسان، به خصوص در برابر تربیت از منظر دینی قرار داده است که از آن جمله، دیدگاه های مدرنیته و پست مدرنیته است. این دیدگاه ها با فرایند جهانی شدن، توسعه یافته و تقویت شده است. این دیدگاه ها نتوانسته اند معنایی پایدار برای انسان بیافرینند و به آزادی و استغنای او کمک کنند. در نتیجه انسان را در اقیانوس بی کران نسبیت و کثرت گرایی رها می کنند. این مقاله فراتر از این دو دیدگاه، تربیت دینی را با ویژگی های آن مطرح کرده و بر اساس مفروض های بنیادی تربیت دینی از منظر اسلامی، همچون وحدت وجود، باطن گرایی و اصالت فطرت، جهانی استوار بر پایه‌ی امر قدسی تبیین کرده است. UR - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/14 L1 - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/sites/eslampajoheshha.nashriyat.ir/files/article-files/1290.pdf ER -