TY - JOUR ID - 108 TI - نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلا‌می‌ (بر مبنای فلسفه‌ی اسلامی) JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 7 LA - fa SN - x434-8002 AU - Fatemeh, AD - کارشناس ارشد - فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی- دانشگاه علامه طباطبایی AU - Saeid, AD - Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 6 IS - 1 SP - 5EP - 24تربیت ,فلسفه ,تعلیم ,اسلام ,تلفیق ,DO - AB - مدافعان رویکرد تلفیقی در فلسفة تعلیم و تربیت اسلا می، که افرادی همچون کیلانی و به ویژه خسرو باقری هستند، نخست به نفی و رد رویکرد ایجابی نسبت به کاربست فلسفة اسلا می در تدوین فلسفة تعلیم و تربیت اسلا می دست زده اند و در ادامه، با بیان اینکه گریزی از فلسفه به طور کلی نیست، رویکرد سلبی را هم رد نموده، در جست وجوی راه سو می برآمده اند که به بیان ایشان، همان «استفاده از فلسفه همچون روش و ساختار است». مقالة حاضر نخست به این دیدگاه و در ادامه، به نقد و ارزیابی آن پرداخته است. نخست چالش اسلامی بودن فلسفة اسلا می مطرح شده است تا ملاحظه شود که اشکالات این گروه به اسلامی بودن فلسفة اسلا می ـ که مبنای نفی فلسفة اسلا می از سوی این گروه است ـ آیا اساساً وارد است؟ و در ادامه، رویکرد تلفیقی نقد و بررسی شده است. UR - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/108 L1 - https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/sites/eslampajoheshha.nashriyat.ir/files/article-files/01_0.pdf ER -