@article { author = {, Fatemeh and , Saeid}, title = {نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلا‌می‌ (بر مبنای فلسفه‌ی اسلامی)}, journal = {اسلام و پژوهش‌های تربیتی 11، بهار و تابستان 1393}, volume = {6}, number = {1}, pages = {5-24}, year = {2014}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {x434-8002}, eissn = {2980-8367}, doi = {}, abstract = {The advocates of the eclectic approach to the philosophy of Islamic education, such as Killani and Khosro Bagiri in particular, first denied the positive approach to making use of the Islamic philosophy for compiling the philosophy of Islamic education. Then, stating that there is no escape from philosophy at all, they also denied the negative approach to Islamic philosophy. Searching for a third solution, they finally adopted the way of referring to philosophy as a method and structure”. First the present paper reviews this approach, and then it criticizes. In order to investigate the criticisms leveled by the above- mentioned group at the Islamic property of philosophy -which is the ground for their denial of Islamic philosophy- and see whether or not they are valid, the paper first addresses the question concerning the Islamic property of philosophy. Then, the eclectic approach is reviewed and criticized. }, keywords = {philosophy, Islam, education, eclectic, }, title_fa = {نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلا‌می‌ (بر مبنای فلسفه‌ی اسلامی)}, abstract_fa ={مدافعان رویکرد تلفیقی در فلسفة تعلیم و تربیت اسلا می، که افرادی همچون کیلانی و به ویژه خسرو باقری هستند، نخست به نفی و رد رویکرد ایجابی نسبت به کاربست فلسفة اسلا می در تدوین فلسفة تعلیم و تربیت اسلا می دست زده اند و در ادامه، با بیان اینکه گریزی از فلسفه به طور کلی نیست، رویکرد سلبی را هم رد نموده، در جست وجوی راه سو می برآمده اند که به بیان ایشان، همان «استفاده از فلسفه همچون روش و ساختار است». مقالة حاضر نخست به این دیدگاه و در ادامه، به نقد و ارزیابی آن پرداخته است. نخست چالش اسلامی بودن فلسفة اسلا می مطرح شده است تا ملاحظه شود که اشکالات این گروه به اسلامی بودن فلسفة اسلا می ـ که مبنای نفی فلسفة اسلا می از سوی این گروه است ـ آیا اساساً وارد است؟ و در ادامه، رویکرد تلفیقی نقد و بررسی شده است.}, keywords_fa = {تربیت ,فلسفه ,تعلیم ,اسلام ,تلفیق ,}, url = {https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/node/108}, eprint = {https://eslampajoheshha.nashriyat.ir/sites/eslampajoheshha.nashriyat.ir/files/article-files/01_0.pdf} }